Min dator och jag ska bli sambos

Nu är kontraktet påskrivet. Lägenheten är min!
Det var en riktigt trevlig etta. Fanns sovalkov och den var riktigt rymlig. Känns nästan mer som en 1½:a eller nått. Fast tapeterna var ju taskiga. Någon ful brungul beige randig historia och lite märken här och var så det blir nog till att måla om. Funderar på bruna fondväggar. Man kan ha detaljer i en massa snygga färger och det blir snyggt. Fast jag vet inte om mina zebratavlor och mitt svarta överkast kommer till sin rätt i ett sånt rum, det blir iallafall inte lika snyggt som det blir där dom är nu, i mitt fina orangea rum hos min pappa. Fast jag vet inte om jag vill ha orange i min nya lägenhet, lite svårare att matcha färg. Men jag har ju redan brunt på toan också. Där kommer jag satsa på turkosa grejjor :D

Ännu en gång får jag väll ursäkta att jag inte suttit framför min dator på länge, men jag har inte haft tid eller energi att ta mig hit. För dom som vet så bor inte jag och min dator på samma ställe för där jag bor hos min mamma finns det inget bredband så har den hos pappa istället. Fast när jag flyttar så blir det lite tätare inlägg igen för då tar jag datorn med mig och jag ska ha brevband, det vill jag lova ;D

Imorgon har jag en titel att försvara, hela min heder hänger på det. Det är KM i hoppning imorn och jag är regerande klubbmästare. Fast imorgon ska jag rida en annan häst än den som jag vann titeln på så ångesten och pressen är inte så stor. Henrik (som jag vann med förra året) har ju varit halt så varit tvungen att rida in mig på en annan häst Olympic Star (även kallad "Olle") Det är två helt olika hästar. Den ena lätt som en fjäder i handen, den andra känns som om man har 200kg i nävarna.. Men även om jag rider en annan häst så är det lite press ändå. Konkurrensen i år är ju inte lika hög som den var förra året så känner ändå att jag måste visa var skåpet ska stå. Men iochförsig så har jag inte hoppat så många hinder i rad på den här höjden på Olle förut. När han hoppar kan han dessutom ibland hoppa med sådan kraft att han nästan skjuter mig ur sadeln. Det gäller att komma nära hindrerna, då får han mjuka språng.
Egentligen har ju Olle mer kapacitet än vad Henrik har. Dessutom är han troligen mycket stabilare på bortaplan. Henrik är verkligen kanon hemma men så fort man kommer ut så blir han helt spasmisk och jag är för grön för lokala tävlingar för att vara tillräkligt lugn så jag kan hålla honom lugn. Vi har ju inte kommit runt en enda gång på bortaplan. Men mitt hjärta tillhör honom och det skulle kännas som jag svek honom annars. Jag vet inte heller om jag kan tävla lika högt på Olle ändå för han tar ju sina supersprång och då har jag svårt att sitta kvar ibland, men Henrik hoppar mjuuuukt. Nä, nu blir det kanske lite för mycket hästsnack som vissa fattar noll av. Aja, vi får se hur det går imorgon.


Hade förresten glömt hur kul det är att sitta och lattja med Photoshop :D


Jag skulle kunna ha en bättre konversation med en ketchupflaska
BB-Danne om BB-Anna

Jag följer inte BigBrother stenhårt men när jag hörde detta så garvade jag nästan ihjäl mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback