Varför på första våning för! *gah!* toki!

http://media.putfile.com/Sinking

*Asg* Så rolig så jag nästan dör!

Vad jag har garvat på jobbet idag, dels till länken där uppe och så har vi bara varit allmänt flummiga. Pratat om "sexiga" backhoppare med barr mellan benen och om hur tre kronor skulle stå på isen o käka glass medan slovakerna gör mål. Eller som jag trodde, att dom skulle fixa sig ett självmålskrig istället.

Vi filosoferade också mycket om hur man egentligen mäter längden i backhoppning, och kom överrens om att man hade en massa djur eller pysslingar utmed hela landningbanan, så sen när hopparen hoppat så såg man hur många som va mos efteråt. Vi funderade också på varför man var tvungen att hoppa som man gör.....vore det inte häftigt (eller iallafall snyggare) om någon intog en "stålmannen" pose istället? Det vore grymt :D

Hur man spårade spåren va nästa grej. Hur gör man det? frågade Tanja. Ett förslag var att dom skickade ner en massa praoelever eller annan billig arbetskraft nerför backen tills dom spårat ett spår. Jättekul för dom första som åkte ner men efter en sisådär fem sex stycken började dom kunna klara sig oskadda nerför backen :D Sedan fanns det spårare i olika rang. Vissa som spåra rakt...och vissa som spåra ur...
*haha* gissar på att vi som hade rast och diskuterade detta spåra ur efter ett tag men oj vad kul vi hade!

Vad jag skrattade, och jag fick min efterlängtade träningsvärk i magen så då när det gjorde ont så garvade jag bara ännu mer! En ond men otroligt kul kedjereaktion.

Egen reflektion jag fick senare på dagen när jag kollade på damernas korta program i konståkning var: "tänk om någon skulle komma med hår under armarna" Där skulle dom lyfta lite snyggt och graciöst på armarna osså *POOOOF!* värsta busken. jetesnyggt...verkligen..... *ne* (eller som nån toki på "Blocket" skrev: GÄTTE BRA!)

Tittade lägenheter idag igen. Nu finns det ju en som jag skulle kunna få, ganska snabb inflyttning också! *yay* men ett STOOOORT problem... Den är på första våning, och jag vill absolut INTE ha på första egentligen. Jag skulle inte kunna slappna av. Det vore en annan sak om första våningen va någon meter upp, men i dom här husen är det verkligen så att vem som helst kan kika in. Jag skulle aldrig våga ha fönstret öppet eller kanske inte ens parsiennerna när det är mörkt ute. Man vet aldrig när två stora läskiga ögon ska titta in eller knacka på fönstret *ryser* Jag vågade inte ens ha fönstret öppet när jag hade sovrummet på nedrevåningen i vårat gamla hus, och där va det trädgård precis utanför. Vid lägenheten börjar ju allmän gräsmatta på en gång så jag kan inte direkt bygga ett litet trevligt buskagestaket heller....

....men jag vill ju verkligen flytta...nu!...eller ja, tidigast 1 april...har inte råd innan efter shoppingrundan i Göteborg så måste vänta på nästa lön bara :D

...och det stog att lägenheten eventuellt blir ledig 1mars...men då kan jag nog välja att få den i april.

Fast jag tror att nästa lägenhet jag söker i det området kommer jag att få och första våning?....nae....har den trädgård så, men det är jag tveksam till...men har den det......yeah baby!

sola sola soooolaaaaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback