snubbla på mållinjen

 Mitt hår e svart...nästan överallt. Men Nice blir det med rätt kläder o lite smink :D Så nöjd! Passar min nya frisyr jättebra. Luggen blev mycket bättre med bara en färg. Fast dom röda skiftningarna vi färga i, dom syns inte så bra tyvärr. Men det gör inget för det syns lite iallafall :D

Igår va det personalfest. Jag hade jätteskoj! Vi lekte lekar och jag tvingades vara med.
Tre tjejer från "mitt" McDonalds (Norrmalm) och tre killar från City (dom känner man oftast inte så bra)
Det va jag, Emelie & Jessica VS. Martin, Stig (våran smått otäcka chef) och Mattias

Tjejerna skulle välja vilken kille dom ville fajtas mot... *tjoff* sa det så stod jag framför Mattias.
"Oj, du va snabb du" garvade han. Valde honom eftersom honom kände jag iallafall lite innan. Vi jobbade ihop förra sommaren lite och dessutom var det ju bara ett plus att han var homosexuell ; ) Nothing to worry about!

Sen fick vi reda på grenen. Äta kolasnöre och försten till mitten vann. *haha* Stackarn som fick dela snöre med chifen. Fast jag har ju gubbfobi. Tyckte inte om att tvingas dansa med läraren på lektionerna i skolan heller.

Jag fick tyvärr en riktigt pissig start. Det första jag gjorde va ju att stoppa snöret rakt ner i halsen och nästan kräkas på kuppen :P Där tappade jag några centimeter som jag inte knappade in förrän han börjat tugga på geleråttan (som markerade mittpunkten) Då blidde det nästan en liten puss :D
"Barnförbjudet!" hojtade Tanja som var lekledare.

1-0 till City

Hum, nu kom jag på varför jag förlorade....jag tycker ju egentligen inte om geleråttor...eller...jag HATAR geleråttor!

Sedan var det dags för nästa lek, Då var det tre från vardera könet från varje resturang som skulle delta.
Ohlsson, Emil och Adam slöt sig till truppen på våran sida.
Denna leken gick ut på att dra ett garnnystan genom alla kläder på alla i laget.
"oooookeeeeeeej" *tittade ner på min tajta väst med en skjorta under vars knappar öppnar sig lätt och mina supertighta stuprörsjeans* Går nog bra...
Jessica fick minsann ge sig vika för hon hade tighta kläder hon me, så in kom  *trumvirvel*...Sanna!

I början låg vi lite efter. Motståndarlaget öppnade ju med en i kjol medan vi öppnade med mig i supertight.

Men sedan var det riktigt jämnt! Sedan såg vi hur motståndarlaget fastnade i ett knä och vi svuscha förbi! *tacka Emelie för att hon hade klänning*


1-1!

Sista och avgörande grenen, en kille från varje lag....Mattias & Adam.
Dom skulle förklara sin eviga kärlek till chefens fru och Våran resturangchef...med massa is i munnen!

Först ut va Mattias. Han klarade nästan inte av att ha massa is i käften så han spottade ut en del. Det enda folk hade hört honom säga var något om "ögon" och "Big Mac" *hahaha* Enligt honom skulle det vara "Dina ögon är som Big Mac"....Nice!...o....jätte.....eee.....smickrande....eee....*näe*

Sedan var det Adam...Alla gav vi tips och råd och Ohlsson gav sin förlåvningsring. Isen va inga problem, dom tillomed stoppa in mer is! Men inget sånt meisigt kan bryta ner lilla Adam som gör lumpen i Stockholm just nu.

Vi vann!!! Goooodiiiis!....som jag kände mig såååå sugen på efter 3 dagars konstant illamående *näe*
Men vi vann, och det fanns ett kinderägg i godisstruten!

Sedan var det dags för att veta resultatet i årets omröstning.
De tre kategorierna var "årets medarbetare" "Årets arbetsmyra" och "årets glädjespridare".
Eftersom jag jobbade mycket med dom som ingick i festkomiten så hade jag fått nys om kategorierna i förtid. Så jag hade ju siktiat in mig på att bli årets glädjespridare. Varit lite extra glad de senaste dagarna....men det gick ju skit då när jag bliddesängliggandes i torsdags :(

Manish vann som vanligt (medarbetare)
Adam blev välförtjänt arbetsmyran
och vinnaren av glädjespridaren blev.....
...
...
...Tanja! (Skulle det inte bli jag så skulle det minsann bli hon så det är jag mycket nöjd med)

Men jag fick höra efteråt att jag låg sisådär 3 röster ifrån. Jag och Tanja trodde att det skulle stå mellan oss så det va ju kul att man va med i fajten iallafall.

Annars hände inte mycket och utgången efteråt var rather boring, alla hade nån förutom jag som hade ingen, så inget mer att kanske berätta om den kvällen. Hatar att vara den som trökar i ett hörn för mig själv så jag pösa mig hemåt vid 01.00

*oj, jag får inte va ifrån bloggandet så länge, har ju massa att skriva om nu ju*

Idag följde jag med lillasyrran Tova till stallet. Hon skulle ha sin första ridlektion efter jul. Shit va kallt det va! Jag som hade tänkt att ha shorts på mig ikväll...
...för ikväll är det ju 20års fest *grattis Jimmy*
Men vet inte vad jag ska göra...Känner kanske inte så många där och Sanna ska inte med ut och då kanske jag inte känner nån alls som ska ut!...som jag kan festa med ordentligt iallafall. Dom jag känner har ju sina respektive och DET känns ju nice...*hata o va femte hjulet*

Men man vet ju aldrig, kanske träffar några riktigt roliga människor där? *hoppas*

Nu jag göra mig fin! *pösshej!*


"Anne-Lie.......Arigato!"
Stoffe angående mitt utseende på personalfesten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback