mycket sömn har det blivit idag

ååå vad jag glider! Glider gärnet. Glidarvecka. Jag jobbar bara 2 dagar denna vecka! Sen har jag ju ändå lyckats ha fullt upp de senaste dagarna.

Har ju tävling på söndag (Klubbmästerskap i dressyr) Så tisdagen och onsdagen tillbringade jag med att träna inför det. Om jag vinner den här tävlingen så blir jag dubbel klubbmästare, på samma häst : ). Då ska jag rida in med täcket som jag vann på klubbmästerskapet i hoppning. Kul om jag vinner ett till likadant då.

Igår gick jag och Josse ut och partade. Så roligt som vi hade det har jag nog inte haft på länge. Det var så mycket folk man kände ute så det kändes nästan som om man var 18 igen och mingla med alla! Jag och Josse ägde stället :D No contest...Sedan att vi fick skjuts in till stan i hennes brors nya skitsnygga knallgula Pontiac Firebird va ju inte helt fel.

Tiden gick så fort, nästan så att man inte ville att kvällen skulle ta slut *muhu* Sen va det ju meningen att jag skulle sova hemma hos Josse eftersom det inte gick några bussar hem för mig på onsdagar men det blidde lite svårt för hon hade fått lite napp och skulle inte sova hemma *go girl* men som tur var så fick jag hänga med en annan kompis hem och hamnade i *hör och häpna* Karlsborg! Aja, bättre åka bil till Karlsborg än att GÅ hem själv till Ryd :P Lite jobbigt på morgonen bara när jag inte skulle va inne i Skövde förrän vid 13 och Josse skulle åka till Hjo vid 12. Jag hade ju allt hos henne! Husnycklar, busskort...rubbet!
men det fixade sig. Hon dumpade rubbet i min trädgård så fick jag leta som en knasboll efter nycklarna. Me find them!...annars hade jag ju inte suttit här...

Sen har jag sovit hela dagen! Kom hem från Karlsborg, somna, vakna av telefonen som ringde. Det var hon som fixar med startlistorna till tävlingen på söndag. Sedan somnade jag om, vaknade. Värmde lasagne och kika lite på Corpse Bride (som jag nu ÄNTLIGEN fått tillbaks ;P) Sen somnade jag igen. Vaknade lite till, kolla halva simpson sov igenom Scrubs (VA?! Hur kunde jag göra det? älska scrubs) sen vaknade jag en tredjedel in i Project runway och tänkte att nu är det nog dags att pallra mig upp om jag hade tänkt att ta mig till datorn lite. Snacka om att jag kommer att kämpa med att somna i kväll! Ska ju upp imorgon vid 06.00 och jobba. Vi ska sälja mycket imorn så måste vara tiptopp! Sen är det ledig helg igen *längtar* me love lediga helger. Ska nog ta mig en om två veckor. Tävling då me :D Jag skulle ju städa idag också! I värsta fall får jag väll göra det om jag inte kan somna ikväll *funderar* Hata städa!

Ska bränna mig mysskiva o somna till ikväll också. Så jag drömmer fina drömmar.
Föresten måste jag berätta om en skandal! Häromdagen när jag och min mamma åkte till affären spelade dom "Iris" på radion men det lät inte riktigt som den. Det lät precis som den men...sångaren sjöng den mycket sämre, så det kunde ju inte va Goo Goo Dolls tänkte jag. Det lät som en tråkig kareoke version av den med någon som kunde sjunga men...otroligt tråkigt. Visade sig vara Ronan Keating (kungen av tråkig radiovänlig musik som spelas forever på dessa gammaltochnytt frekvenser) Fyyyy på han! Förstöra en så bra låt som "Iris" Ska han göra en cover kan han väll ändå göra det till sitt eget, inte dra med kareoke maskinen in i studion.

And I'd give up forever to touch you
'Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now

Goo Goo Dolls - Iris

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena,

Hvor går man om man vil ut å parta i Karlsborg? Nettopp flyttet hit fra Norge, og vill ha tips :>

2007-01-17 @ 23:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback