Nu ska väll ändå lyckan vända?

Yay!

Säsong 2 av Tsubasa Chronicle har börjat visas! Vad jag har längtat efter att få veta vad som händer! Mangan jag har hemma i bokhyllan sträckte sig ju bara över hela säsong 1 och jag har inte haft tid/ork att beställa dom senaste releaserna av den (finns bara på engelska, sveindyr om du ska köpa den i affärerna) så inte vetat något av vad som händer.

*aargh* hata långsamt bredband, 50 minuter kvar innan jag får se det senaste avsnittet. Men kanske ska ta och kolla lite på gamla avsnitt medan jag väntar kanske *hum* 

För er som inte vet vad animen handlar om kommer en kort presentation här:

Syaoran, a boy who wants to become an archeologist, and Sakura, a princess from the Clow Kingdom, are childhood friends with a close relationship. On a fateful night, Sakura lost all her memories as a result of a conspiracy to obtain her powers. In order to regain her memory, Syaoran seeks help from the witch, Yuuko. Yuuko tells Syaoran that he has to travel from one alternate reality to another to collect fragments of Sakura's memory. However, even if Sakura regains her memory, she will have no recollection of Syaoran. Travelling together with them is Kurogane, a warrior who was exiled from his country, and Fye, a magician who wants to escape from his King. With the help of a magical creature, Mokona, they set off on an exciting journey through time and space.

orka översätta? näe, de flesta kan väll ändå engelska idag.
(texten tagen från
http://www.animenewsnetwork.com )

Annars hade jag väll rätt om att den här veckan vändes från supernice till uberbajs!
Allt har verkligen gott skit. Jag har varit så arg så arg de senaste två dagarna... och då ska ni veta att jag är aldrig arg! eller väldigt sällan (tror att min mor och far skulle ha lite invändningar i det påståendet) Jag har kokat så mycket att det nästan rykt ur öronen på mig. Men jag har hållt det någorlunda inne... mosat lite pommes frites och stuckit knivar i kartonger och sånt för att låta bli att smälla till någon på mulen på riktigt. Men nu är jag ganska glad igen när jag varit ledig en hel dag! Denna dag har gått åt till att läka mitt humör så morgondagen ska jag vara ledig på riktigt riktigt! (skrev riktigt två gånger med flit, så det så :P )

Jag och mamma ska nog göra stan :D ...efter jag städat mitt rum... :'(

Idag har jag gjort lite mer trevliga saker. Jag har varit på fika hos Carro. Fast lite trist var det för det var ju ett avskedsfika. Carro far till USA och är borta i ett helt år *storlip* hon kom ju precis hem från england efter varit där i ett år och så ska hon bara tralla iväg igen? Tänker hon inte på stackars mig som kommer sakna henne massor? Men om man bortser från att det var det sorgliga så var det riktigt trevligt. Jag träffade en massa kompisar från min gamla klass som jag inte träffat på länge. Allt var som på den gamla goda tiden bara att alla hade blivit lite vuxnare. Vi skämta om allt möjligt och kom in på helt sjuka samtalsämnen som jag inte ens kan ta upp här, för då skulle jag nog kunna skriva i flera timmar om min teori kring ämnet. (t ex: Har ljud som sägs med mer kraft högre hastighet än ett som sägs mer försiktigt och om så är fallet, betyder det att man kan prata så försiktigt att läpparna inte synkar?) Ojojoj va vi garva ibland. Cissi satte något i halsen, mina tårar rann och Tove fick inte fram ett ljud. Då började jag garva ännu mer och då garvade hon ännu mer och sen blev det inget slut på det! Förrän handbollen började såklart...

Skit att Skövde förlora, fast det hade jag förväntat mig. Varje gång jag ser en match från början i handboll så förlorar laget jag hejjar på. Men kommer jag in i andra halvlek efter några minuter så vinner det!....Det var så vi tog oss till OS final 2000 ; ) Allt tag vare mig och min turtaktik.
"Jaha, så det var ditt fel att vi förlora?" sa Lovisa efter att hon hört min teori...
"Japp" svarade jag kort och övertygat

*oooo...bara 11 min kvar till Tsubasa!*

Annars så har jag spanat in en annan liten kulig sida på nätet. Riktigt nostalgiskt för en som mig som tyckte om att kika när mina bröder spelade "Secret of Mana" på snes när jag var en lite knort.

http://www.manatheater.com/archives1.htm

over'n'out

*yay, Tsubasa är klar!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback