Genialt!

I dag satt jag som många andra och kollade på det första avsnittet av Let's Dance. alltid trevligt men inget man behöver följa slaviskt precis. Blev förvånad över Mårtens insatts, men tror inte att han kommer att lyckas lika bra i latinon...eller jag kanske har fel.....aja, bara att vänta och se. Annars tror jag att en som kan utvecklas mycket om han får vara kvar, det är brottaren. Jag kommer inte ihåg vad han heter...men ni vet nog vem jag menar. Jag tror det, bara han kan släppa loss lite mer. Kom ihåg hur Måns var till en början. Annars var det faktiskt bara att hålla med juryn, även om jag inte vill erkänna det...Anna var bäst! Men sötast var Malou. Hon såg ut som en söt liten Askungegumma. En fattig liten gumma som fått chansen att gå på den stora balen på slottet som ett tack för alla goda gärningar hon gjort. Det var såååå sött!
Någon mer än jag som lade märke till Birgittes fina (?) utväxt...lite grått och sådär. Ja, jag vet att hon börjar bli gammal, men hon passar inte i grått hår. Hennes hy är för skrynkelfri och len och fin än. Jag tycker att hon borde gå tillbaka till mörkbrunt hår, så som hon hade det första gången jag såg henne på TV. Hon ser trist, beige och äldre ut i den där ljusa hårfärgen. Snälla...bli mörkhårig igen!

Men den största överraskningen under Let's dance var...inget utav detta...Det har egentligen inte ens något med Let's dance att göra. Under första reklampausen såg jag något fantastiskt. Det var så....smart.
Våran egen Mikael Persbrandt gör en Christopher Walken i Vasakronans senaste reklamfilm. Christopher Walken var ju med i en av dom bästa musikvideorna, enligt mig, som någonsin gjorts. "Weapen of choise" av Fatboy Slim. Den är grym! Att sedan se Persbrandt göra en liknande sak känns väldigt smart...han är ju lite Sveriges svar på Christopher Walken....(fast iof, han är väll lite Sveriges svar på alla "äldre" respekterade skådisar) Den ende andre svenska skådis som skulle komma undan med det är Stellan Skarsgård. Tänk att se t ex Peter Haber (Sunes pappa, Beck) göra samma sak....näe, skulle nog inte funka. Men Persbrandt känns självklar. Fan, va genialt! Tro inte nu att jag är världens största Persbrandt-fan. Han har aldrig varit stor i mina ögen, men han har fanimig växt de senaste veckorna, först reklamen för världsföräldrar (tror jag, skäms lite...men det är så många välgörenhetsreklamer så vet inte,  fadder, sos barnbyar...något sånt va det iallafall)och sen denna briljanta reklamfilm. Jag skiter i om folk tycker att det är en ripoff. Jag ser det som en hyllning!...även om orginalet fortfarande är bättre.

Men undrar hur dom fick honom att ställa upp. Jag har på något vis fått för mig att han är emot reklam (som inte är välgörenhet) Kan det vara så att han inte vill binda upp sig med en film nu när han har lille Igor och nöjer sig med korta reklamjobb för att få in lite cash? Aja, ingen, förutom möjligtvis Stellan, hade klarat det lika bra.

Orginalet med Christopher Walken
http://www.youtube.com/watch?v=odb2DnhQYWY
Weapon of choise - Fatboy Slim

Versionen med Mikael Persbrandt
http://www.youtube.com/watch?v=LKeHOpV1uLM
Vasakronans reklamfilm

enjoy :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback