julhelgen är över

Snabb summering av julhelgen...

...julafton va trevlig. Nu när man är äldre så uppskattar man ju att ge julklappar minst lika mycket som att få. men det fick jag tydligen inte....
....men mamma som sa "köp inget till mig" hon fick ändå, dels för att hon köpte till mig FAST hon inte trodde att hon skulle få något, och det e ju snällt....och så ville jag....för hon är så snäll.
Jag fick inga minnesvärda presenter men bara bra saker som jag behöver eller vill ha, som en mixer som kan krossa is och strumpor till mina fötter.
En annan sak som uppskattas mer nu när man flyttat hemifrån, det är att träffa släkt och äta god mat...mmmm....riktig mat och socialt umgänge...kan det bli bättre?....jo det kan det väll, men trevligt va det :D

Juldagen var roligt. En annandag utan baksmälla är ingen annandag för mig. Jag är aldrig bakis men på annandagen...då SKA jag vara bakis! Det är tradition. Så på juldagen festade jag med Hanna, Josse, Fia och Linnea. Det var såååå kul!....har lite minnesluckor från den kvällen....och saker jag inte vet om jag drömt eller upplevt.....drack jag den där tequila rosen? jag minns att jag hällde upp den...men jag kan inte minnas att jag drack den.....fast jag kan inte tänka mig att jag inte drack den om jag hällde upp den heller. *suck* aja, jag överlevde kvällen iallafall....även om cykelturen hem kanske inte va det smartaste jag gjort....trodde ju att jag nyktrat till då....så man kunde cykla iallfall *misstolka inte....jag hade aldrig ALDRIG satt mig i en bil och kört i det tillståndet. Inte i mindre tillstånd heller....om jag nu hade haft bil.....och körkort* det var nära att jag drutta i gräset några gånger, och inte för att det var halt på vägarna.

Nyår va trevligt. Då var jag jättenykter. Var hos Jonas med Sanna och hennes Kalle och åt lite mat....*mmmmm....riktig mat* trerätters! Skulle ju upp och jobba tidigt nästa dag och redan helt slut så tänkte att det var onödigt att dricka när jag ändå bara ska va med mina vänner som jag kan vara helt knasig inför ändå....kände inget behov av fylla den dagen. Tiden gick otroligt fort mellan 21.00-01.30. Det betyder ju att vi hade kul....vadå, Singstar e ju extremt kul!....även om det tog lite längre tid att släppa loss och våga sjunga utan alkoholen. jag sjunger nämligen inte bra. Ta den som sjunger sämst på Idoluttagningarna och tänk då att jag sjunger ännu sämre!....Jag kan inte sjunga rent...fan, jag kan inte ens prata rent.

I morgon ska jag tävla en lite clear-round dressyr. Det ska bli trevligt....inte ridit Henrik sedan veckan innan jul och hans starka sida är INTE dressyr. Så det ska bli intressant. Han är ju en riktig humörhäst, så antingen går det sketbra nu när han fått vila eller så går det skit för att han blivit stel av att stå....antingen eller, finns inget mitt emellan.

Dagens "youtube" länk
http://www.youtube.com/watch?v=zAAIx2Tfasw
girl, you're fi-hi-iii-hine!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback