massa träningstävling

Dressyrtävlingen gick skitdåligt! Aldrig tidigare fått så låga poäng på honom. Ändå gick uppvärmningen riktigt bra...men det är ju nerverna. Både jag och Henrik blir ju så nervösa när det vankas tävling. Så han blev spänd när vi skulle rida program, då blev jag spänd, då blev han ännu mer spänd....och sen fortsatte det så i en ond cirkel. Inte lärde jag mig något heller. ysh...

Men detta tog vi igen dagen efter...Då var det hopptävling. Vårat rätta element. Inte en riktig hopptävling. Det var en träningstävling, men det var gårdagens dressyr också. Men det är bra med sådant också så jag får rutin. Jag skulle först bara varit med och hoppat 1 meter och en annan tjej 90 (ja, så är det att rida och tävla ridskolehäst)
men tjejen som skulle varit med avanmälde sig, så jag fick hoppa 90 cm också :D

Det var bra det, för i första klassen fick jag ett nedslag på ett hinder. Vi kom så totalfel så det var snällt av honom att överhuvudtaget hoppa. Vi kom fel på flera hinder. Kändes inte alls bra. men bara 4 fel (ett nedslag) Nästa klass 1 meter så red jag mycket mycket bättre. Jag kom ihåg var det hade gått galet och ändrade lite så att vi kom rätt. Mer beslutsam ridning. Det var jag som bestämde när han skulle hoppa, inte att jag väntade på att han skulle hoppa av. Så vi kom rätt på alla hinder och var helt felfria och fick världens fulaste rosett! men det är inte den som betyder något. Det kändes verkligen som om jag fick ut något av den här träningstävlingen. Jag har varit lite feg på siståne nämligen och haft för dålig galopp. Flygit av lite för ofta när han tvärstannat när tempot har varit lite högre så ridit lite i undertempo. och har jag haft bra tempo så har han ofta bara sprungit och tappat galoppen. men nu kändes det som jag hittade balansen mellan dom två. Jävlar va kul det ska bli med hoppträning på tisdag :D

Ska försöka hitta en ny dressyrhäst dock. Funderar på våran lilla Shivas, den söta lilla ungskäcken. han är trevlig :D Inte ridit honom så mycket, men han utvecklas grymt fort.

Idag jobbar jag sista stängningen innan glidarveckan! *yay!* så jävla gött!

Dagens Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=6iPsJy1YXOw
"ett högt berg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback