Hur äter du smörgåsar?

Jag får ofta höra att jag är konstig.

En utav de gånger jag alltid får höra det är när jag äter smörgåsar.

En "vanlig" människa äter en macka åt gången till den är slut och SEN börjar han på nästa.
Så här äter jag macka:

Om vi säger att jag har två mackor...
...Jag gnager först av kanterna på båda mackorna. Det spelar ingen roll att det egentligen inte ens finns kanter, jag gnager mig runt ett varv ändå, för att spara det goda pålägget i mitten. Sedan kan jag ta ett bett på en macka, byta och ta ett bett på den andra för att sedan byta tillbaka igen. Så sitter jag och äter mina små smörgåsar.

Folk brukar fråga mig varför jag ska krångla till det så. Varför äter jag på båda mackorna?

Förut visste jag inte vad jag egentligen skulle svara...men så en dag frågade min 6 åriga lillasyster mig varför jag gjorde som jag gjorde.

Jag tittade på henne och svarade, som om det vore det självklaraste i världen:

"När du äter köttbullar och makaroner, äter du alltid en sak först då, eller tar du lite av varje?"

"Lite av varje" svarade hon, som om hon själv tyckte att "Ja, det borde jag ju ha förstått."

Så tänk på det, nästa gång ni äter två, eller fler, smörgåsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback