Mardröm som jag inte ville skulle ta slut.

I natt hade jag en sån mäktig dröm.
Shit alltså...Det som sades, det som gjordes. Det var som en mäktig film. Svår att förklara, den måste upplevas.

Allt var så klart när jag vaknade. "Jag måste vidareutveckla det här. Jag måste få ner det på papper" tänkte jag.
Jag gick igenom allt i huvudet en gång till. Allt var helt klart i huvudet...förutom varför. VARFÖR var dom ute efter den lilla pojken?

Det utspelade sig i en verklighet, med onaturliga inslag. Det skulle kunna hända, men vi skulle aldrig tro våra ögon om det hände, men för dem i drömmen var det lika naturligt som en bilkrock eller annat otäckt. Det kan hända, men det händer alla andra och inte dem. Lite i samma anda som böckerna "Syskonen Baudelaires olycksaliga liv" . Jag kände en spänning i luften som inte går att beskriva, och även om det snarare var en mardröm så ville jag inte vakna. Jag ville veta vad som hände. Hur dom skulle komma ur den knipa som dom hamnat i? För det vet jag att de gjorde, den lilla pojken och hans "skyddande ängel". De var menade för större saker, men en ond makt ville stoppa dem. Men från vad?

Då ringde väckarklockan...
...jag fick aldrig veta.

Det värsta är att även om jag gick igenom allt i huvudet en gång till direkt när jag satte mig i sängen så är vissa viktiga saker, vissa citat som tog andan ur mig, nu endast dimmiga minnen...

Det enda jag verkligen minns är namnet på pojken: Jonjon. Det var lite konstigt men vadå, drömmar gör som drömmar vill.

Minns lite komiskt nog oxå att det var Johnny Depp som spelade beskyddaren i drömmen, är inte det att ta ut händelser i förskott så vet jag inte vad :P

Att ha dåliga nätters sömn har sina fördelar, man drömmer många intressanta underhållande drömmar att minnas. Den här helgen har det varit flitigt på den fronten. Men den här var i särklass mest magisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback