Riktigt hungrig!

Typiskt mig när jag handlar:

Jag lägger ner en massa grönsaker, nyckelhålsmärkta produkter, mineralvatten istället för läsk och bra mat att ta med till jobbet.
Jag lägger ner glass, sylt, plättar, någon godis eller kakbit och onyttiga flingor i en nyttigare version.

Allt ska vara antingen supernyttigt eller helt åt helvete onyttigt.

Proppade precis i mig en liten supernyttig fullkornsfralla med alfagroddar, skinka och ett generöst lager Bregott (Det enda smöret som är så gott att man kan ha ett generöst lager), den första riktiga maten jag ätit i dag och klockan är  22.20, och ska nu ge mig på en såndär enportionslåda, XL från findus. Vi får se om jag överlever. Vill gärna ha lingonsylt till men den jag har i kylen har stått där ett mycket bra tag. Inget bäst före datum har jag men den luktar inte konstigt, den ser ut som den ska och den smakar som den ska...vågar jag äta den?
Finduskartongen frågar mig "Riktigt hungrig?"...
...
"Jajjemen!" svarar jag och hugger in!

...och efter den blir det en glass också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback