Fika, vovvar och förskräckta små marsvin

Jag borde inte ha skrivit att "life is good to me right now" igår. jag hade en helvetesmorgon och jag är säker på att den kommentaren var orsaken. Alla var bara allmänt småsura på mig, sen har de mage att säga att JAG har humör!  Det var ju de som drev mig till det tillståndet. Jag var jätteglad på morgonen! Till de började bitcha om allt...Skäller på mig när jag gör så jag blivit instruerad att göra! *suck* Lite smått förbannad var jag. Men som vanligt kan mitt humör vända på en femöring och redan till efter lunch var jag en glader liten prick igen.

Efter jobbet kom Sanna och Jonas på besök med sina små söta vovvar. Lite kaffe och bulle-fika. Det var tilol en början två vilda hundar som for runt i lägenheten. Sannas lilla Åssy såg ut som Bambi på hal is (supergulligt). Särskillt marsvinsburen var intressant till en början, jag slängde på en filt och hoppades att marsvinen inte skulle bli allt för stressade. När de gick ut med hundarna en stund för en kissepaus tittade jag till de små liven. De var helt förskräckta. Luna som alltid brukar prata så glatt bara kurrade och Ichi var from som ett lamm och inte lite smågalen som hon annars brukar vara.

Efter Idol gick mina vänner hem. Sötnosarna vågade fortfarande inte lämna huset. Jag plockade upp dem i soffan och klappade dem och pratade med dem. I vanliga fall kan jag inte ha dem uppe i soffan samtidigt, men nu gick det alldeles utmärkt. Båda var så trötta så de orkade inte bråka om uppmärksamheten. De var bara glada att allt var som vanligt igen. De blev marsvin igen. De sträckte på sig och pratade glatt med varandra. Nu springer de runt i buren precis som vanligt. De vet nu att hundarna inte kommer tillbaka än på ett tag.

Aaaaa, nu är min mage full med bulle och jag har en tidig dag framför mig imorn. Ska till Jysk imorn också och köpa lite roliga grejor hade jag tänkt.

GodNatt godnatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback