El Stockholmo - fortsättning Dag 2

Uttråkat....
...så här kommer fortsättningen på dag 2

_______________________________________

27 juli


Vi gick vidare till Skansen. Vi tänkte att vi skulle ta Skansenakvariet först eftersom det stängde två timmar tidigare än resten av parken. Inne på Akvariet hittade vi Nemo och Doris och Bubbelälskaren och alla andra Hitta Nemokaraktärer. Jag var happy, Lina trött. Men har man bara sett filmen en gång för länge sedan och inte som jag, 1000 gånger, så förstår jag om man kanske inte hoppar av glädje när man ser några fiskar. Lina fick även se sin kompis, kronprinsessan Victorias, apa. Vi såg också en kändis, Snoddas, ormen som Jonas Wahlström brukar visa upp i tv. Vi klappade lite på honom och Lina klappade lite på en spindel. Det var endast tillåtet att klappa spindeln på bakbenen. Lina frågade varför det var så..."Du skulle väll inte tycka om att någon körde upp en hand i ansiktet på dig?" blev svaret. Sedan tvättade vi händerna.

När vi kom ut köpte vi glass. Tre kulor i bägare: Blåbär, Daim och Polka. Vi fann Linas bror, hans tjej och deras nyvunna rosa jätteapa Arthur medan vi tog vårat mellanmål. Medan vi åt fick vi även bevittna ankornas version av West Side Story. Ett gäng ankor gick runt och letade lite mat, ett annat gäng ankor kom vandrande emot dem. Jag hade förväntat mig värsta kriget. Det blev det inte. Dessutom var det inte ankor utan något mer gåsliknande.

Det är tur att Skansen inte kallar sig för djurpark. Det hade varit en lögn. Vi såg bara hälften av de djuren som de påstod sig att ha. Inga Lodjur och inga järvar *gah!* Jag som så gärna ville se dem. Sedan stängde tydligen en del av skansen redan 18.00. Kunde de ju framfört lite bättre tycker jag nog...så jag fick inte se marsvinen i deras jättehage heller. Men några djur vi fick se var en halvdöende älg med ett blödande sår på hornet, en knubbsäl som satte i halsen och hostade i fem minuter och några sovande ungvargar....men vad vi fick leta efter dem! Det enda djuret som var piggt var en liten ensam gråsäl som gjorde några konster åt oss. Den ville jag ta med hem. Under promenaden i parken så hörde vi någon som härmade en get: "Määääääh!". Det visade sig senare vara en get....en liten killing som jättedesperat ropade på sin mamma. Den lät verkligen som en människa. Vi tänkte lite på Sanna och tänkte kolla på Illrarna, som i broschyren hette minkar, men de var också spårlöst borta. Det gör inget för ingen är nog lika söt som lilla Prada ändå. Efter en liten stund hittade jag även de världsberömda mytomspunna Citykorna!!!...och en social get som jag kliade mellan hornen i en kvart. Allt detta gjorde vi till Aladdins stämma. Det var någon Peter Jöback & Eva Dahlgren konsert på Skansen. Det området var avstängt så såg inget....men hörde massa. Jag hade hoppats på att de skulle sjunga "En helt ny värld"...men det gjorde de inte.

Sedan drog vi hem...otäckt trötta. Vi gick till en busshållsplats, bussen gick om en kvart. Orkade inte vänta så drog till nästa busshållsplats. Där va det massa folk och bussen blev full innan vi hann stiga på. Så vi gick tillbaka till den ursprungliga busshållsplatsen och fick finfina platser. Våra fötter var glada iallafall.

När vi kom hem åt vi upp morgondagens frukost, så det blir till att handla imorgon bitti med. Grönan imorgon!


Men stanna då!
jag när jag tyckte att tunnelbanetåget skulle stanna så vi kunde gå på



_________________________________

Dag tre dyker upp någon annan dag. När jag har lust...





mu!

Kommentarer
Postat av: Lina

haha, vilket lyckat besök det blev...not. du glömde renarna som vi såg, med JÄTTEhornen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback