Rymlingar

I dag när jag kom till stallet så möttes jag av en överraskning.
Ridskolechefen sa att det var tur att jag kom så tidigt. Alla hästarna hade rymt från hagen och hade tagit sig till ett annat stall någon kilometer bort. Det var bara att ta sig ett träns, åka till platsen, sätta sig på en häst och rida barbacka hem.
Sedan var det bara att ta sig hem, alla hästar hade "motionerat sig själva i natt" som chefen sa. Så resten av dagen har bara varit slö.

Jag är så jävla trött på folk som ljuger för mig eller undanhåller sanningen för mig. Jag är inte så jävla dum som jag ser ut. Sedan har jag den egenskapen att jag är otroligt naiv och vill tro att en person talar sanning även om min magkänsla skriker att människan ljuger mig rakt upp i ansiktet. Sådana saker skapar inre konflikter i mig och då mår jag dåligt. Då vill jag hellre veta sanningen så att jag kan bearbeta den. Annars kommer jag att analysera sönder situationen och vara misstänksam och självdestruktiv....och det vill jag inte.

Jag har varit så glad de närmsta dagarna, jag vill inte tillbaka...


Det gör ont att veta, men lika ont att undra
För sent för Edelweiss - Håkan Hellström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback