Att våldgästa en öppen dörr...

Det blev en lyckad våldgästning...eller....ja....nästan.
Hon visste ju att jag skulle komma och öppnade dörren till mig innan jag ens nått hennes dörr.

Men det hon INTE visste var att jag hade släpat med mig min gamla DVD-spelare.

"Jaså, Anne-Lie tycker att vi borde se på film?" säger Lina.
"Anne-Lie tycker att vi borde se The Prestige!" utbrister jag.

För er som inte vet är The Prestige en av mina absoluta favoriter. Ligger lätt på min top 5 lista över bästa filmer jag någonsin har sett. Jag har försökt att få Lina se den i....ja....sen vi började umgås privat och lite innan det till och med. Nu hade jag dessutom sparat mig. Velat se den igen i någon månad nu men sagt till mig själv att nästa gång jag ser den så ska Lina se den med mig.

Så jag satte igång att hacka all frukt, som jag även hade med mig som en liten trevlig bonus, och Lina vispade grädde. Jag är usel på att vispa grädde, blir bara smör av alltihopa. När allt var klart ställde vi fram fruktsalladen och skulle sätta på filmen.

"Var har du kontrollen?" frågar Lina

Skrääääääääp! den hade jag ju glömt! Inte kunde vi styra allt direkt på apparaten heller. Det var bara att låna Linas cykel och hämta den. Det var härligt att cykla på en cykel med en riktig växel.....den var oväxlad, men fortfarande trögare än min....det var härligt. Livsfarliga bromsar dock. Tur att det var lite trafik.

Sedan kom jag tillbaka, vi ploppade i filmen och tittade.
Jag gillar att se vissa filmer med personer som aldrig sett den förut. Jag gillar att se/höra deras första reaktioner. De är ofta så ärliga. Lina verkade tycka om filmen iallafall. Salladen vet jag var mycket uppskattad, av både henne och min tomma mage.

Sedan åkte jag hem. På min trasiga cykel....kedjan hoppade endast 2 gånger!!! fantastiskt...




Nothing is impossible, Mr. Angier. What you want is simply expensive.
Nikola Tesla - The Prestige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback