Ordbajs

 
Sitter hos mamma och snyltar mat och snor dator. Det är lite läskigt när man blir utan dator och känner sig som halvt handikappad. Ett beroende? Skulle tro det :P

Men innan jag kan ta itu med min dator så måste jag ta itu med min lägenhet. Det värsta är att jag inte har någon musik att städa till. Då blir det tv:n som står på, och då blir det att jag fastnar framför den istället :P Får väll koppla ihop min gamla stereo och kräva tillbaka alla skivor som Josse lånat i........två år. När jag flyttade behövde jag dem inte längre, jag hade ju datorn i min lägenhet. Nu behöver jag dem. Bara inte Josse tar det på fel sätt. Hon tror att jag vill "göra slut" med henne ibland vilket verkligen inte stämmer. Jag har bara alltid varit såhär. Engagerad till tusen, sen andas lite men såsmåningom engagerar jag mig igen.....och då menar jag inte bara kompisar utan även hobbys. Sedan skyller jag faktiskt lite på mitt jobb också. Klart mina gamla gymnasiekompisar slutar fråga om jag ska med på aktiviteter om jag nästan jämt svarar att jag jobbar eller ska upp tidigt nästa dag....eller som med Josse, hon jobbar dag jämt, sedan har hon hästen på kvällarna. sen måste hon gå och lägga sig....och det är väldigt vettiga rutiner. Mina rutiner är helt sjuka. Jag har t o m lite problem med att ändra dygnsrytm vilket resulterar i sömnproblem de dagar jag försöker lägga mig tidigt. Precis när kroppen börjar ställa om så är det dags för att jobba sent igen. Så vi kan praktiskt taget bara ses på helgerna. Jag är ledig var tredje helg. det finns mycket jag vill göra på mina helger. Jag önskar att jag hade fler. En positiv sak är iallafall att jag slutar 15.15 när jag jobbar dag. Det är grymt bra.

Det är intressant att man kan sätta sig vid en dator, utan att ha någon aning om vad man ska skriva, och sedan ordbajsa ur sig massor av saker som legat och tryckt. Det är det fina med bloggar.

I morgon ska jag till staden och beställa vänsterlinser. Tappat två stycken. det hade jag glömt bort till jag skulle byta linser i förrgår och märkte att det bara fanns linser i högerpaketet. Mycket irriterande, särskillt som dessa börjat suga sig fast. Känns inte bra. Jag kan inte rida i glasögon så linserna får hänga med någon vecka till.

Jag vill ha en ny cykel.

På Torsdag ska jag leka med Lina. Hon skulle överraska mig vid 11.00 men det blev lite svårt när vi kom på att jag var på jobbet då. Jag undrar vad hon skulle göra?....tror att om jag inte jobbat skulle hon stått där i högsta hugg med mopp och diskmedel klockan 11 på morgonen och tvingat mig till det som jag verkligen behöver...städa. Eller så står kameragänget och alla från "Rent Hus" i min trappuppgång för att överraska mig med ett reportage hemma hos mig.
Men näe Lina. Om bara du kommer och hjälper till blir jag tacksam, men skickar du RH-mupparna på mig då "gör jag (fan) slut"

 

Kommentarer
Postat av: linalainen

...eller så skaffar jag foppa tofflor, det räcker för att du ska göra slut. det har du talat om för han på stadium.

2008-08-26 @ 23:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback