Wanna play me?

Vaknade 13.30 av att regnet slog emot fönstret. Tur det, annars hade jag nog sovit till 15.00.

Har inte gjort något i dag. Försöker få tag på Final Fantasy VII, men vi får se hur det går. Såg att de hade det på webbhallen för ett halvår sedan, men inte nu längre. Det hade väll varit för mycket att hoppas på. Jag är enormt sugen på ett bra spel...ett spel man kan sitta länge med. Saknar spelet Okami. Det är ett förbannat bra spel,som att läsa en fantastiskt bra bok, men vill nog inte spela om det riktigt än. Jag vill att det ska bli lite luddigare först, så att det blir intressant och spännande igen. Spelar jag det nu så kommer jag ihåg precis allt, bara att springa igenom det. Det kan förstöra spelet för mig. Grim Fandango kanske? Ett av mina andra favoritspel. Det var ett tag sedan jag spelade det, ska nog kika efter och se om det finns bland mina skivor någonstans...

...annars kanske ni har några förslag? Jag gillar spel med bra handling, men inte så förtjust i skjutspel och krigsspel. Får lite små-ångest av att spela sådana spel. Jag skyller allt på den där "prövapåkonsolen" de alltid har i leksaksaffärerna, Goldeneye....skitspel. Förstörde allt! Traumatiserad för livet.

Korta "Tidsfördrivsspel" är också bra. Då menar jag spel som guitar hero och super mario. Ett spel man kan sätta på, även om man bara vill spela i 15 minuter.

Lina den smarta tanten gjorde en kul grej när vi....eeee.....var på väg någonstans....kanske, troligen hem från Stockholm...men kul va det iallafall! Vi listar våra top tre saker. Ett bra sätt att få perspektiv och ordning må jag säga. Bra Lina!

Så här kommer favoritspelen, inte de bästa jag spelat, utan favoriterna. Jag gjorde den på 30 sekunder så helt ärligt stämmer den troligen inte :P

Top tre favoritspel
1. Okami
2. Grim Fandango
3. Pokémon

(4. Monkey Island 3+4, 5. Guitar Hero)




Screenshot från Okami och omslaget till Grim Fandango

Kommentarer
Postat av: Lina

om du vill veta var vi påväg hem från örlen. ;)

topp tre listan ätbara saker den dagen:



1. middagen

2. frukosten

3. tårtan

2008-08-21 @ 00:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback