smack

Braaaa Anne-Lie.
Dagen innan Nyår oxå! smaaaaaaart.

Ramlade av hästen (Kvicken) i dag. Jag som sällan ramlar av.
Min teori om det är ju att när man väl ramlar av så är det en värre smäll man får än om man ramlar av ofta.
Kan stämma.
Jag drog huvudet rakt in i väggen, tur att man har hjälm.

Det värsta smärtan när jag satt ned i ridhusgruset var i svanken. Trodde inte jag skulle kunna resa mig först. Men det gick bra. Ledde runt hästen en stund och det kändes bättre. Hoppade upp på hästen, hoppade några hinder bara för att komma upp igen och inte utveckla någon rädsla.

Nu var ju inte avfallet hästens fel. Det var inte helt mitt heller. Det var helt enkelt ett missförstånd mellan mig och hästen. Så jag skulle nog inte utvecklat någon rädsla ändå.

Efter ridturen så var jag fortfarande skakis och av andras erfarenheter så vet jag att när man ramlat av ordentligt så har man oftast inte slagit sig värst där man har mest ont. Då kom jag så klart tänka på min rejäla smäll jag fick i backhuvudet.

Så det blev att jag fick sjukanmäla mig till imorn. Jag vill inte chansa. Dels för min skull men även dels för de som jobbar imorn. Finns ju en risk att jag inte kan dyka upp imorn. Hjärnskakning brukar man inte märka av förrän efter några timmar och bäst att inte chansa.

Men jag tror att med min tur så har jag nog klarat mig på snöret igen. Man kan ju hoppas på det iallafall.
Jag vill INTE spy i natt.
Jag vill gärna kunna ha en normal nyår.
Jag har ju sett fram emot det.
Kan bli alkoholfri dock...men hellre det än inget alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback