Jag ger dig min morgon

Optikern i dag 11.15
Därefter hade de ringt in mig på jobbet så skulle jobba en extratid 12-15

Ställde klockan på 9.00 för att i god tid få snooza i 30 minuter men ändå hinna äta frukost i lugn och ro.

Klockan ringer 9.28. Jag stänger av larmet och snoozen.
Jag min jävel kan ju inte gå upp ojämna klockslag så ligger kvar och blundar i två minuter till.

Självklart så slumrar jag till....jag somnar inte, men så nära man kan komma.
Det värsta när jag gör detta är att jag har en förmåga att drömma väldigt realistiska drömmar på morgonen. Hade jag tänkt gå upp tidigt för att duscha på morgonen så kan det hända att jag drömmer att jag duschar istället och då känner inte min kropp att den inte behöver gå upp för den duschar ju redan....vilket i sin tur slutar med att jag vaknar i panik och kommer på pricken....oduschad. Det spelar ingen roll om jag låter snoozet vara på, jag vet hur man stänger av den i utan medvetande.

I morse hände samma sak, men jag drömde att jag gick upp ur sängen och fann ett jätteavlångt paket till mig i hallen. Det var gardiner och gardinstänger som jag beställt. Jag tittade på min klocka och konstaterade att jag inte hann hänga upp dem innan jag for iväg men iallafall kunde titta lite på dem. De var jättefina :D. Sedan åt jag frukost.

Det knäppa är att jag inte alls beställt några gardiner från nätet....och hur tusan kom de in genom min dörr om de låg i hallen när jag vaknade? Jag minns t o m att jag funderade över detta i drömmen, men ryckte på axlarna och sa att någon nog hade släppt in brevbäraren. Ingen logik alls. Gardinerna jag drömde om skulle inte ens passa här.

10.20 vaknade jag.

Det blev lite halv panik, men hann slänga i mig lite müsli och få på mig kläder innan jag rullade ner till staden till mitt sista optikerbesök på ett halvår....hoppas jag. Har varit lite jobbigt att åka dit ungefär en gång i veckan. Hoppas jag hittat rätt linser nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback