El Stockholmo - Dag 1

Detta är då mina dagboksanteckningar från den första dagen i Stockholm.
____________________________________________

Lör 26 juli

Det var en fin lägenhet Linas mormor hade. Jättestor balkong och bara några tunnelbanestationer bort från centrum. Eftersom vi visste att vi skulle vara väldigt trötta när vi kom hit så var vi smarta nog att dra en bio. Vi skulle se The Dark knight. Så direkt efter vi dumpat bagaget i lägenheten drog vi in till staden och hämtade ut biljetterna. Innan bion kände vi hungern gnaga, så vi åt på McDonalds. Vi åt pasta med oxfilé. Grymt gott! Bra service var det också. Efter maten gick vi tillbaka till bion och köpte stoooor Popcorn med två tillhörande stooooooooooora drickor, inga mesiga 0,5 liters som på jobbet, utan 0,8 liters! Det var en trevlig biograf och en skit bra film. Jag och Lina ska gifta oss med Bruce Wayne, han hade alldeles för lite plats i filmen. Det som gjorde upplevelsen ändå till något utöver det vanliga var "biografgubben" innan filmen.

Efter vi kollat på reklamen och några mesiga trailers så hissade de helt plötsligt ner ridån och en gubbe gick och ställde sig på scenen. "Åh nej, nu har de tekniska problem och allt kommer bli försenat" tänkte jag. Sedan öppnar han munnen och säger att detta är en väldigt lång film. "Åh nej, säg inte att han ska fråga om vi vill dela upp filmen" tänkte jag sen. Men icke! Han gick ut på scenen för att i egen hög person be oss att inte glömma sätta på mobilen efter filmen, informera om toalettbesök och be oss vara snälla och plocka undan skräpet efter oss i dag då de var så underbemannade och den salongen var slutsåld resten av kvällen....och ändå tog han sig tid att säga det personligen. Det var så fint. Varför har inte vi det så?

I morgon blir det troligen Vasa, Naturhistoriska och Skansen. Blir att gå upp tidigt i morgon och gå till turistcentret för att köpa Stockholmskort. Känns som Söndag i dag, men det är det i morgon. Humorn har iallafall legat på låg nivå. Varje gång vi åker förbi tunnelbanestationen Rådhuset frågar vi varandra om vi ska ta en fika. När Lina frågar "När ska vi ställa klockan?" svarar jag "Det bästa är väll om vi gör det i kväll?". Någon gång ska vi spana in våra konkurenter BK (Burger King). Var nog fem år sedan jag åt där sist. Lina mobbas för att jag sover i gammal blå arbetsskjorta. Skulle hon inte gjort om hon haft en egen. De är otroligt sköna att bara va i.

Varit på glatt humör hela dagen i dag. Hoppas det fortsätter så. Aj, TRÄNINGSVÄRK!!! Axlarna värker som tusan! Till nästa gång jag reser ska jag lära mig att packa, eller skaffa mig en såndär rullväska.

Rull rull...


Här, på Chaplin's bar, åt vi en trevlig pastarätt PÅ McDonald's.

__________________________________________


Det får bli allt för i dag. För trött för att skriva resten nu. Dag två dyker upp i morgon. Om jag hinner. Ska till Örlen i morgon med marsvinen och mig själv...sen ska jag och Lina ut i sommarnatten.

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, vad bra att du orkar skriva när inte jag orkar. PÅ McD ska det vara, fina grejer det! :D

2008-07-31 @ 10:50:44
Postat av: Sarah

Sen när kan man äta oxfile på donken?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback