tävling 13 april

13 april
Första omgången i klubbmästerskapet i hoppning.

Gigant har fått ännu ett sår som gjort honom halt så det blir lilla Robin som ska hjälpa mig att försvara titeln. Vi hoppar en 80cm klass innan klubbmästerskapsklassen. Annars kommer han få en chock när han kommer in till de 90 cm höga hindrerna.....bara det inte tröttar ut honom. Jag är fortfarande nervös. Kommer vi att klara det? Kommer vi fel på en maxad oxer klarar han det då? Jag borde inte vara nervös över att han är så mycket mindre än de andra egentligen. Jag har ridit flertalet felfria rundor på 90 cm med Sirius som var en ponny. Jag har ridit felfri runda på 100cm på Sirius. Så storleken borde inte ha någon betydelse. Robin är en duktid häst bara jag lyckas hålla honom motiverad.

Startlista

Kanske har en häst också till första omgången av Gotacupen som går på hemmaplan. Om jag har tur får jag rida min gamla trotjänare Henrik. Tjejen som ska rida honom funderar på att ta en annan häst istället. Det betyder att jag får ta Henrik :D. Funkar på hemmaplan iallafall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tid hoppar du då?

Ser inga tider på starten, bara vilken ordning ni hoppar i

2009-04-07 @ 18:24:51
Postat av: Anonym

Tider är inte bestämda i hästhoppning. När den ene är klar går den andre in...men man brukar räkna med ungefär 2 minuter per start.

2009-04-07 @ 22:51:55
Postat av: Anonym

man kanske ska komma och titta på dig då ;)

2009-04-07 @ 23:01:23
Postat av: Anonym

man kanske ska komma och titta på dig då ;)

2009-04-07 @ 23:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback