Hitta Nemo

Jag är datorlös....igen....
Tänkte ändra på det problemet och köpa mig en alldeles egen dator inom denna snaraste framtid. En dator som ingen kan ta ifrån mig.

I måndags tävlade jag och lille Robin. 80cm och 90 cm. Det gick riktigt bra! Han var lite motig i 80cm klassen och petade ner två hinder (8 fel) men i 90 skärpte han till sig och hoppade mycket bättre. Då rev vi bara 1 hinder (4 fel). Det är någonting med han och räcken har jag konstaterat. Han är lite nonchalant, eller så klämmer han in ett extra galoppsprång innan hindret och kommer hemskt nära. Oxrar hoppar han som hejsan. Hur som helst gick han bra på 90 cm så det blir lilla Robin jag tävlar på Söndag i GotaCupen...men bara förklassen dock.

I dag är sista dagen att söka högskola. Jag har fått jätteångest! Jag insåg igår när jag läste om de olika programmen att jag kanske inte alls var ute på rätt vatten. Jag tyckte förut att det var lite mycket företagsekonomi på det program jag valde, nu har jag hittat andra program med lite mer praktiska och medieinriktade kurser. Sen finns det en i Falun där jag får mycket praktik och de har näst intill 100% sysselsättning på sina avgångsstudenter, men Falun är nog den stad jag vill minst till. Kanske är det inte marknadsföring jag borde läsa utan mediekommunikation för att få jobba med den typ av marknadsföring som jag vill? I Kalmar finns det en fin utbildning med lite mediekommunikation, produktion och företagsekonomi men då är det inga utlandsstudier som jag vill ha för att förbättra min engelska.Högskolevalet är ett stort hav och jag är lilla Nemo som inte hittat sig själv än. Jag behöver en SYO-konsulent.

Vi får se om jag söker något i år....Jag har ändå tänkt att vänta med studierna till nästa höst.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Och med dator menar du laptop hoppas ja? För då kan du ta med den över allt. Visste du det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback