Annely vs. Ichigo

Har brottats med ett marsvin i 10 min. Kloklippningstime för Ichigo! Det är inte lätt att klippa klorna på ett litet marsvin som så tydligt som hon visar att hon inte vill. Det ålas hit och det ålas dit och lyfter jag upp henne så som man ska så hugger hon efter min hand, men det blir ju mest så att hon biter i sina egna framtassar. När jag väll får henne still i några sekunder och ska placera saxen och klippa till så börjar hon sprattla för att vända sig åt andra hållet. Jag kan ju inte ta i hur som helst när jag brottas med henne. De är ganska sköra små djur. Men efter tio minuter så fanns det inga brottarkrafter kvar i Ichigo. Hon axcepterade sina förväxta klors öde och satt Luna-snällt i famnen medan jag klippte av de sista framklorna. Jag måste erkänna att jag blev lite chockad. Fromm som ett lamm blev hon.

Nu njuter hon av sin belöning, att springa fritt i hallen med sköna små nyklippta tassar.


Det krävs mycket sömn om man ska orka brottas med matte.
Är det inte full fart på henne så ligger hon oftast och sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback