KVALFINAL

Nu är det snart dags för dagens Idol! Har värmt upp med gamla Idolklipp/sånger från förr på Youtube/Spotify.

Hoppas för mycket i världen att Nicklas är ett av Wildcardsen och att Moa inte är det. Funderar på att poppa lite popcorn men då blir datorn så klibbig.
I dag är det bara en som ska ut dvs är det här egentligen en fredagsfinal fast utan alla "bonusar".

WoooowW Andreas with NO GLASSES!...men visst ser de fortfarande lite röda ut.

Erik är först ut med ett intressant låtval...men har Fallout boy gjort den så varför inte? Det jag gillar med Erik är att allt han sjunger blir Rock på ett eller annat sätt och på det sättet blir det nästan alltid hans egen. FEL TONART?!?!? VAAAA, VAD SÄGER DOM?!...höhö, skämta bara. Vad vet jag, jag är tondöv. Sånt kan dom bättre än mig :)

Nu är det paus och poppa popcorndags!

------------------------------

Hann plocka undan lite strumpor och släppa ut djur och poppa popcorn.


Jaaa! Reza lyckades kravla sig vidare. Lite tråkigt låtval även om jag gillar låten. Hon känns stabil som vanligt men inte lika bra som i går, men ändå så växer hon och går mer och mer mot plus. Hon verkar genuint sympatisk och sånt går alltid hem.

Erika står på tur. På något sätt väntat låtval dvs tråkigt och som vanligt....VEM klär henne.? ja jag vet, ELin Kling MEN har hon inget att säga till om, eller är det t o m så att hon insisterat på dessa kläder? INTE SNYGGT.

Calles tur. Hoppas att han får till scenspråket nu, säkert så har han ett trevligt låtval. "Here I go again"...med E-type? haha, självklart inte ;) Ha ha, jag diggar honom. Så där mysigt blyg med en härlig röst. Marsvinen gillar det också. De springer runt som galningar....men fortfarande behöver han se mindre ledsen ut på scen.

Vildkort nr 2 avslöjjas nu...
JJAJAJJAJJJJJAAAAAAAAAAAAJJAAA

Nicklas tur. Nice styling. Har han klippt sig också? Vet dock inte om låtvalet är det bästa om folket ska börja rösta på honom, men han gör det bra! Ös är vad han behöver. Jag vet att han har stor utvecklingspotential så hoppas verkligen att han får hänga med ett tag.


Tove. Kvinnan med de roliga låtvalen! Men scenen är nog bannimej för liten för den låten. Gillar hennes stiiil, som sagt...sådant scenspråk som jag hade haft om jag blivit idol. Heja Tove! Du är modig på ett bra sätt, jag blir så nyfiken på vad hon hittar på här näst och det är sådana man vill se.

Paus

-----------

Nu är popcornen slutt!

-----------------

Nummer sju! Gillar Jon mer och mer, men iofså var det enda jag såg av honom innan kvalet under slutaudition och då var han kass och glömde texten hela tiden, men i måndags var han grym. Gillar låten (Don't look back in anger) , slakta den inte tack! Nja, lite mediokert....klättrar fortfarande mot min plussida men han kan nog göra intressantare framföranden. Ja ja, han mindes texten iallafall.

Inte helt oväntat så får min mammas favvo en av Wildcardplatserna. Han gör en repris på "jöbacks" framträdande i måndags...kanske ville egentligen Eddie sjunga den redan då? NEJNEJENJNENJENEJ! SLAKT! Vad gör du med min låt?! Hassle, stäm honom! Gillade inte alls. FY på dig Eddie, du kan bättre...

Inget oväntat val av låt för Karolina heller. Passar nog hennes röst, men som vanligt är risken att det blir tråkigt. Hoppas att hon reser sig...jamen sedär, hann inte ens skriva klart meningen....bra sjunget...lite sensuellt, men tråkigt.

RoboRahbis tur. Tråkigt låtval...Väldigt kareokevarning på den låten. Men jag gillar det. Rösten låter mer speciell när han inte sjunger R'n'B.

Mariette är här näst! Yay :D. Min riktigta favvotjej! Hon väljer sweet child of mine....vem har stajlat henne?!?! Hon förlorar lite av sig själv när hon är stajlad på det sättet...dumma Elin, jackan va väldigt "inte Mariette". Jag gillar hennes djupa ton i rösten, men hon var bättre i tisdags.

----paus-----

Nu är det bara en wildcardplats kvar...Hoppas för allt i världen att Moa inte får den.

--------------

Mirakel...mirakel mirakel...Någon som misslyckades, allså inte Moa. men vem?.....Camilla :D Vad skoj! in klänning också...men varför alla dessa dystra färger? Bara massor av svart överallt på alla artister. Men varför väljer hon den här låten, sjunger den i dansbandsversion. MEn guuud! Hur har hon mage att göra en såndär tempoväxling igen. Hon förtjänade utskällningen.


dags att rösta på Nicklas så att inte han åker ut....för publikfavorit är han ju inte...än


Kommentarer
Postat av: mamma

Camilla måste åka !!!!

2009-10-02 @ 21:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback