Löpande Idol-skrivning: Kval 4

Kvinnornas tur i dag med. Tove är min favvo i kväll.

Äter samtidigt som jag kollar så blir nog fåordigt lite här och där.

Juryn har fyra wildcard istället för de vanliga ett (tror jag) vilket kanske bådar gott för Nicklas :D...men även för Moa :'(.

Inga brillisar på Andreas imorgon, skulle ju vara skoj om han fortfarande var sprängröd då.

Intressant startfält i kväll, fyllde med sångerskor jag gillar/kan komma att gilla och sådana jag har väldigt svårt med.

Nicole är först ut...jag har svårt för henne. Hon är lite för mycket, men hon har en åkomma som vi båda delar...hon kan inte prata rent. Det skär sig lite här och där, precis som för mig :D Ush, gillar inte de där ivägwailarna som hon gjorde i början. I slutet så känns det inte riktigt som om hon sjunger ordentligt utan mer som om hon pratar.

PAUS!

-------------------------------------

Dags för Reza, känns lite Askungesaga och jo, hon är lite mysig och ligger mer på plus än minus. Glittriga klänningar verkar vara kvällens tema. ÅÅåååhhhh....gillar sången. Gillar framträdandet. Hon ligger fortfarande på plus....det som kan tala emot henne är att hon nästan ser för gammal ut för att bli en idol iof kan man se det som en mogenhet, som däremot inte blir tråkig, som många i Idolsammanhang saknar. Besides Tove får Reza gärna vandra vidare till i morgon.

Kikki Danielsons tur här näst....eller är det Kikki med en gnutta Lotta kanske? Ett tråkigt låtval i vilket fall som helst, smetar bara ännu mer på hennes alldagliga image. HA! Kolla Kikki! Schlagerkänsla säger jag bara! Hade detta varit Fame Factory så hade Camilla varit ett starkt kort....men inte är hon någon Idol.

Nu är det Häxan Karolinas tur. Något med henne får mig att känna obehag i kroppen. Hade hellre sett Glädje-Joy i dag...men hon har möjligheten att ändra min åsikt. Just nu ligger hon på minus. "Jag är glad att vara här. Det är min dröm" säger tanten som tvekade på om hon skulle ta emot biljetten. Tråkigt, hon sjunger bra och gör det bra, men hon är som Victoria Tolstoy och Jennifer Brown och alla de där. Man vet vem hon är och sjunger bra men skulle aldrig se en konsert med henne. Lite "Så ska det låta" och gästuppträdanden här och där skulle kanske vara en möjlighet.


JAAAAA, Tove efter pausen! Hon kan både vara lugn och vacker OCH knasigt lattjolajban på scen. Ska bli skoj detta.

pauspaus

-----------


JAAA, Bonde söker fru börjar på Onsdag :D

åter till Idol!

Tove...från Norrland. DET är bra odds det. Hon är lite lik Callisto i från Xena - krigarprinsessan, och hon har utstrålning. Jag gillar hennes nästan lite manhoppiga scenspråk, det är så jag skulle sett ut om jag blivit artist ;). Lite skakigt här och där men jag gillar hennes mod och orginalitet. Henne vill jag definitivt se mer av. Hon gör mig nyfiken på vad hon ska hitta på här näst.

Tove vill jag ha vidare...och Reza, men tror tyvärr att det blir Tove och Karolina som trallar vidare till i morgon.


imorn är det extra lång kvalfinal som börjar 20.00! Är jag hemma då så blir det livebloggande då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback