Löpande Idol-skrivning: Kval 3

De sista fem gubbarnas tur i dag. Min favorit är det Erik som håller favoritplatsen för min del. Han har varit någon jag velat se mer av sedan han sjöng "I want to break free" på audition för många år sedan. Jag missade slutauditionen och undrade sedan var han var någonstans när kvalen satte igång. De har på något vis lyckats placera en av mina favoriter i varje omgång av de fyra omgångarna...detta är bra för oddsen.

Ha ha, juryn är lika rolig som alltid med solglasögon och Jihde fortsätter bevisa att detta är familje-TV genom att göra min specialare, peka finger med en kliande rörelse.

Gammel-Patrik är först ut...Idols egen Bono säger Jihde, snarare Meatloaf med avklippt hår. Börjar tamt och sen kommer det igång lite, men håller fortfarande fast vid att man inte ska välja en låt som sjungs av en mer fantastisk sångare än en själv om de inte är helt olika röstmässigt eller i arrangemang. Tror inte att han kravlar sig vidare.

nu är det.....SURPRISE!...Paus

------------------------------

Nu kommer mannen som förändrats en hel del sedan förra året. Piercings, tatueringar....vad hände? Hur som helst så ger det honom nog en liten push så att han sticker ut mer. Neeeee...säg inte att han ska sjunga den förbannade låten...han har i och för sig en röst som är heeeelt olik Jason Miraz så det kommer säkert bli bra, men jag tycker att det känns för safe. Nja, hans röst passade inte så bra till den här låten. Det som gör hans röst speciell försvinner lite i den snabba texten, men gillar i och för sig den lilla reagge känslan som infinner sig nu...nice, synd att det inte är hans stil bara...tveksamt...ytterst tveksamt.

Nu är det snart Carl. Nu har vi höga förväntningar...bara det inte blir FÖR perfekt=tråkigt. JA! Kul låtval, Det blir alltid eget om man väljer en låt av det motsatta könet...smaaaart, även om jag är osäker på om just den låten är den bästa för honom. Något saknas i rösten känns det som, han låter bäst när han trycker på lite mer, vilket denna låt inte riktigt tillåter. Laaaamt. Besviken är jag.

Nu är det RoboRabihs tur. detta kan bli intressant, men troligen segt. Han har inte varit världens roligaste att titta på när han sjunger, mer en recording-artist. Han har en speciell/bra röst som jag gillar men något saknas, det lilla extra troligen. När man sjunger som honom är det inte så svårt att hitta passande låtar, den han valt nu är sådana låtar han kan sjunga med sin röst...men trist. Kan vara så att han är nästan lite FÖR stereotypisk för den genren. Jag gillar inte långt hår i nacken på killar...ush och fy.


PAUS!

--------------------

Gillar inte kvällen hittills, varför var inte Nicklas med i kväll istället? Då hade chansen varit större att han tagit sig vidare bland alla tråkmånsar utan utstrålning i kväll.

Nåväl, de sparar iallafall min/allas favorit till sist i kväll. Kommer han att palla favorit-trycket? Han har fått himla mycket exponering i år.

NU.....ÄR....DET....ERIK!!! Egentligen gillar jag inte att han är knallröd i ansiktet när han sjunger....ÅH grymt låtval!.... kommer förhoppningsvis få den lite rock. Den här låten kan han visst sjunga utan att han tar i så att han spyr. Me like...helt olikt orginalet med så olika röster men på ett bra sätt, lite gitarrer bara så hade han varit hemma. Himla bra tycker jag! Bravo! Ännu en av mina favoriter som visar att de förtjänar en plats på min topplista.


Svårtippad kväll.....Erik är given, sen står det nog mellan eeeeeeeehhh...alla förutom herr gammal. SVårtippat, svårtippat. Resten var ungefär lika tråkiga. Blir spännande att få veta svaret i kväll...och som jag uttryckt mig tidigare i bloggen så behövs folk som kan åka ut tidigt också.


Jag är åter tillbaka i morgon kl 20.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback