Kan inte sova

Att troligen ha dammallergi och på det städat ur en lägenhet som någon inte har levt i på ett år är inte kul.

Jag kan inte andas ordentligt och försöker jag så hostar jag lungorna ur mig. Det är så här det måste kännas att ha rökhosta. Fy, förstår inte folk som utsätter sig för rökning, särskillt om det blir så här. Det är plågeri, känns som om hela lungsystemet är fyllt med damm. När jag hostar smakar det damm, och lite järn, vilket får en att känna sig som om man har turberkulos eller något.

Nu har andningssvårigheterna ställt till det för mig i min nattsömn också. Klockan är 04.07 och jag kan inte sova. Kan mestadels bero på att jag vaknade hyffsad pigg och är inte trött nog att decka om utan att man blir störd av diverse faktorer. Så jag gick upp. Ingen idé att ligga och tycka synd om sig själv. Då mår man bara dåligt. Jag visste ju att jag skulle må så här efter städningen, även om detta är snäppet värre än tidigare då jag aldrig haft störd nattsömn förut.

Jag hoppas på att någon timme framför en film kanske ska få mig att slappna av tillräckligt för att somna om, och luften i vardagsrummet känns lite bättre än den i sovrummet.

Om vi ska se det positiva så har inte mina ögon börjat klia den här gången iallafall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback