Skåne-tajm!

I morgon bär det av till Skåne.

Eftersom jag jobbar stängning i dag så har det inneburit förberedelser så som packning och lite extra gos med djuren mina. Jag släppte ut dom i hallen, stängde alla dörrar, gick in i sovrummet för att plocka ihop lite kläder till resan. Det gick ganska fort då vi bara ska vara borta en helg. När jag kom ut så var marsvinen borta! Som tur var blev det inte så dramatiskt. Jag hade glömt stänga till köket och där har det varit förr så inga marsvinsfarliga objekt där inne. Jag gick in och såg hur de tittade nyfiket tillbaka. Luna började med ens promenera tillbaka till hallen medan Ichi behövde något mer övertygelse. När lilla blyga försiktiga Luna kom ut i hallen igen så fick hon en liten adrenalin kick som att hon tänkte "woooow, nu har jag gjort något vågat! Jag har varit i KÖKET frivilligt! Busig jag é!"

Ska bli härligt att åka ner till Skåne. Det är som en minisemester för mig, men det är alltid lika tråkigt att lämna marsvinen hemma. Jag hade helst velat ta de med mig varenda gång, men det går ju förstås inte.
En annan skoj grej med Skåneresan är stoppet vid Värnamo. BURGER KING :D. Lite roligt att testa lite andra Burgare nu när man är ett Burgar-proffs ;) MAX har jag däremot inte mycket för....kanske beror på att de är våra största konkurrenter?...eller kanske för att deras kött är av pisskvalitet trots att det är svenskt. 100%NÖT ska det vara! BK & McD :D

Åh, jag är så hungrig hela tiden! Känns som senast när jag gymmade som en galning och åt regelbundet. Hungrig hungrig hungrig! men hinner inte laga något innan jobbet :P

Nu tokar sig marsvinen igen. Bäst att kika till dom så de inte gör något galet...

Kommentarer
Postat av: mamma

Ni får ha det så trevligt i Skåne, och kör lugnt !!

2010-02-12 @ 11:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback