Från en fullspäckad vecka till inget att göra, på en dag.

Det har varit några händelserika dagar.

I lördags så skrällde Elina&co med deras Timoteij! UNDERBART! Jag reste mig upp ur soffan och skrek "JAAA!!!" och började nästan gråta av glädje. Nu är det Oslo nästa. Kan de slå förhandstippade segraren Darin i kvalet så är det inte helt omöjligt. De har ett enormt stöd från folk omkring dem och omedvetet har de haft en sjuhelsikes Facebook-kampanj. Fanns inte ett inlägg på iallafall min startsida som INTE pusha för dem och eftersom min arbetsplats innehåller folk från spridda delar av landet så räcker vi långt, sen alla deras klasskompisar, deras familjer, folk som är patriotiska till sina städer...Skövde, Tibro, Falköping, Skara....Vi är många som stöttar Timoteij och vi ska försöka stötta er hela vägen till Oslo!

Igår var jag på stan med Sarah. Vi fikade som vanligt och jag sa upp min lägenhet! Så snart är jag och Mattias sambos på jätteriktigt....jag räknar redan oss som sambos då jag inte tillbringar så mycket tid i lägenheten....Jag är hemma ibland och hämtar grejer. Annars så står den mest tom. Dags att göra sig av med dököttet tycker jag :) Sedan efter detta "stora" steg så fick vi infall och tog oss ner till bowlinghallen för några serier. Jag var JÄTTE DÅLIG! Första serien fick jag 50p, andra 28p. Både jag och Sarah undrade vad det var för fel på mig? Ha ha, jag hade behövt sådana där "inteåkairännan-skydd". Jag experimenterade med många olika klot och fästa blicken på olika ställen. Till slut lossnade det....och vad det lossnade! Helt plötsligt låg mina serier över 100 och jag slog bland annat två strike:ar på raken. Duktig jag :D

På kvällen hade vi öppet hus för föräldrar, syskon, barn och vänner på jobbet. Min mamma kunde inte komma men pappa med sambo dök upp :D. Det var kul att få visa upp vårat jobb så de får en känsla av hur det är där. Sedan efteråt blev vi bjudna på mat, så då satt jag ner och samtalade med dem, vilket jag gör för sällan. Jag visade min (vår) nya kamera för min kamerakunniga far och den fick godkänt :) Sedan hade vi turen att Elina dök upp på jobbet. Hon blev anfallen av många gratulerande kollegor. Jag hoppade på henne bakifrån och höll henne i en järnkram "GRATTIIIIIS!"

På grund av det "öppna huset" i går så blev det ingen ridning för mig, men eftersom jag redan kände abstinens så bokade jag ny tid redan då jag avbokade. Jag skulle rida i dag 19.30. Jag visste inte riktigt hur jag skulle hinna. Jag lovade gubben mat när han kom hem, jag skulle byta på djuren innan ridlektionen OCH jag skulle framförallt gå hem, vilket kanske inte vrkar så märkvärdigt....om man inte tar fel väg. Jag brukar alltid gena igenom en skog. Det har varit en fin upptrampad stig under vintern. Men i dag....IDAG så var det snö upp till knäna! Jag försökte gå i andras fotspår men sjööönk neeeer och var nära på att fastna flera gånger. Då insåg jag att "Det här går inte"...men det var ganska skoj ;). Hade jag haft bättre kläder på mig så hade jag pulsat hela stigen.
HUR SOM HELST. Jag skulle rida i dag och undrade hur jag skulle hinna allt. Efter jag kommit hem från jobbet så surfade jag runt, kollade mina obligatoriska sidor, var av i dag även Skövde Ryttarförening vilket var en himla tur för där kunde jag läsa "Ridhuset avstängt p g a rasrisken, alla lektioner inställda" Ja, det stod inte exakt så, men innebörden var densamma. Så från att ha MASSOR att göra till att ha all tid i världen.

Sedär sedär.

Samma sak i helgen. Jag har varit bokad hela helgen. Mamma och jag skulle på hundutställning i Örebro på Söndag. Vi skulle preliminärt åkt ner redan lördag. Sedan visade det sig att Casper stackarn har patella...som sedan visade sig att det inte var patella utan en höftskada. 2 veckors vila blev ordinerad, hur han nu ska kunna ta det lugnt så länge :P, och utställningen blev inställd. Massa tid över. Så jag och gubbe ska börja städa ur min lägenhet så den är fin på eventuell lägenhetsvisning.

Marsvinen är ute på golvet, och de är galnare än någonsin...eller ja, Ichi är galnare än någonsin. Hon race-ade runt, runt, runt och sladdar omkring på filtarna vi lagt ut på golvet. Luna sitter som vanligt still, pratar och stirrar besynnerligt på henne. Fint att veta att de trivs :D



Jag har enligt Ichi en ful ovana att ta kort på henne när on sover, då hon ibland sover väldigt tungt. Det krävs mycket kvalitetssömn för att orka hålla hennes energi nivå upppe ;) Sovande djur är ju så söta :D Försökte med detta igår morse men hon vaknade innan jag hann plocka fram kameran och smyga mig nära.


nyvaken "ööööööööh..."

 

"Bäst för dig att du väckte mig för att ge mig gurka"

 

 

"Ush, vad ljust det är..."

Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh, öppethus, kul ju!! Varför händer allt det roliga när inte jag jobbar längre? :(

Jag saknar er ju!

2010-02-24 @ 16:22:13
Postat av: Annelaj

för att vi har en rolig ägare som gillar att engagera sig på positiva sätt :D

2010-02-24 @ 17:06:49
Postat av: mamma

Grattis till det stora steget !!! "sambos på jätteriktigt"

2010-02-25 @ 13:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback