Första gången sedan jul jag uppskattat snön...troligen sista också.

Klockar är nu 02.40 och jag har nu varit hemma från jobbet i ca 40 minuter. Det tog en lite extra lång tid att gå hem i dag. Det är något som är så mysigt med att gå efter skymning på folktomma, men ändå trygga, gator. Vetskapen av att ingen tittar och man kan larva sig lite extra mycket. Sjunga, ta några danssteg eller putta ner lite snö från en snödriva.

Jag har en liten egenhet som jag märkte i natt hur länge sedan det var jag gjorde det sist. När jag är ute och promenerar på vintern så har jag små näst intill tvångstankar som säger åt mig att "jag måste trampa på alla små snökucklor med framdelen av trampdynan". Det känns så skönt under foten! :D. Det gjorde jag i natt, mycket. All snö håller på att skyfflas bort från Skövdes gator nu på natten och det låg minikucklor ÖVER ALLT! *dräggel*. I slutändan såg jag det som ett Tv-spel, hur jag hoppade omkring på alla snöklumpar. "Döda så många klumpar som möjligt!". Slog nog mitt High Score i natt :P.

Det är sällan man får gå på ensliga gator häromkring. I Ryd var det ensligt och mysigt över allt. Jag är nog egentligen mer en "villaområdestjej" än lägenhet i utkanten av stan. Höjdpunkten är på sommaren när gubben tar med mig upp till spåren på berget. Han springer milen, jag fjollar runt på 4 km heeelt ensam, bara jag, mina tankar och min mp3.

Läste något skoj på jobbet:

FLOSKELTOPPEN
by Lasse Anrell
plats 1


Men om tågpendlarna åker mitt på dagen i stället för under rusningstid blir inte tågen lika fulla.

Minoo Akhtarzand, Banverkets generaldirektör.



Well duh!
ha ha, jag gillar floskeltoppen i Aftonbladet :D. Läser den alldeles för sällan.

Fotade marsisarna (marsisarna? ha ha, det är Sarahs verk att jag inte kan säga MARSVIN längre;) lite tidigare i dag. De var NÄSTAN med på noterna i dag ;) (eller ja...Ichi var med på noterna medan Luna hade en "bad hair day" och inte ville lämna huset. Damn those papparazzis!) Mina hjärtegull....skönt att jag nu har en kamera som gör dem rättvisa. Har snarare I-landsproblemet med att välja vilka bilder som ska upp på bloggen :P



Ichigo mumsar på sitt hö och märker inte riktigt att jag är där.


"Vänta lite nu, är det du matte?"

Ichi blir nyfiken. Luna gömmer sig i hörnet.

 

"Gurka?"

 

"Kom igen nu då, lite gurka måste du väll ha?"

 

 

 

Fler bilder dyker upp på Facebook inom kort (hö hö),

inte för att folk bryr sig om att se mina raringar...men jag gör det :D

Lite som de gamla diabildsvisningarna när man var liten.

 

 

Man ska inte uppdatera bloggen mitt i natten. Blir bara en massa drabbel då :P

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Sötisar ju! Nu saknar jag mitt marsvin Tusse som jag hade när jag var liten. :)



Visst var skorna häftiga! Ska bjuda in dig på en visning när jag lyckats skrapa ihop en samling. ;) Hihi.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback