"Före"-bilder på lägenheten...

Nu har jag packat några lådor till. Låd-distrubitören var väldigt snål så jag kunde inte packa allt. Det har istället utarbetats en plan på hur vi (jag+bröder och vänner) ska kunna flytta allt på söndag. Jag tänkte att om vi flyttar alla möbler först så kan jag plus vänner packa upp några "enkla" lådor (typ böcker och köksprylar) och ta med kartongerna tillbaka och fylla på medan bror 1 monterar ihop soffa, säng och bord. Bra va?

Det som ska bli mest spännande är att se hur tusan jag ska få plats med allt. Det är förbannat tur att Bror 1 har lite förrådsplats som han är skyldig mig. För övrigt så har jag en ganska bra plan på hur jag ska få ordning på möblessemanget. Det kommer att bli trångt men Ninja får tåla att åla sig mellan bord och soffor med mera. Jag har ju iallafall tänkt lite på hennes utkiksplats i fönstret när jag planerat :)

Det enda som stör mig, föutom den fult blåa fondväggen som jag ska måla över, är att jag endast har ett ynkligt frysfack! Vad jag vet så finns det inte ens en allmän frys och ÄNDÅ så har jag bara ett frysfack. Var ska jag få plats med alla mina frysta grönsaker? Mina frysta fiskbitar? Mina frysta kycklingfiléer? Mina matlådor?

Det får nog bli att investera i en frysbox. Finns för tusenlappen har jag sett. Kan det nog vara värt....om jag hittar plats att ha den på :P

Lite "före"-bilder på min ekande tomma lägenhet taget med min repiga mobilkameralins:

"vardagsrummet" med balkongdörren synlig

 

Hall och sovrum....och en ful blå vägg :P

 

Mitt lilla söta kök med en hög med räkningar och hyreskontrakt.

 

Jag får ta liknande "efter"-bilder sedan när allt är iordning ;) Kommer nog att ta en månad eller så om jag ska måla och ha mig med hunden ur vägen. Jag är iallafall glad över att kaklet i köket inte är sådär hemskt blått som det är i vissa av de andra lägenheterna :P


Kommentarer
Postat av: mamma

Lägenheten ser ju fin ut...lite liten bara men det funkar nog för dej och Ninja....Lycka till i dag med flyttningen...Kram mammma..

2011-04-03 @ 09:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback