Min kropp är en kvällskropp...

Igår körde jag en sen vända till gymmet. Jag kunde pressa mig mer än vanligt. Det har jag kunnat varje gång jag gymmat efter klockan 19.00. I morse vid 10 så tog jag mig en morgonlöparrunda. Jag kan inte påstå att jag är nöjd över min prestation under det passet. Det finns många faktorer som kan spela in. Var jag trött från gårdagen? Var det tråkigt att springa själv utan Ninja? Bristen på en bra frukost innan? Mina glasögon (konstigt nog har jag presterat sämre generellt när jag haft glasögonen på mig)? Men den troligaste orsaken är väll att min kropp är en kvälls/mittpådagen-människa (medan mitt sinne är en förmiddagshjärna) Min kropp tar lite tid på sig att vakna ordentligt. Innan den är vaken så kan jag inte anstränga min kropp med "intensivare" kondisträning för då vill jag lägga mig ner, spy och svimma lite. Ska jag se på det hela positivt så var det inte riktigt så illa i dag. Jag minns gymnastiklektioner i gymnasiet som började klockan 8 på morgonen. Efter uppvärmningen så hade jag pressat mig själv så "hårt" att jag var tvungen att sätta mig ner en stund. Jag minns också arbetspass på jobbet då jag började klockan 6 och fick sätta mig ner en del för att det kändes som om mina inälvor bubblade till ytan...och då ansträngde jag mig inte så värst mycket. Om jag kan lida av sådant morgonillamående nu....hur blir det då den dagen jag blir gravid?

Fungerar min kropp bättre på kvällen eller är det andra faktorer som stör min morgonträning? Jag ska undersöka den här saken vidare tror jag...

I dag kommer min bästaste vän i hela världen hit från hennes studentbostad i Kalmar. Hon ska bo här till imorgon. Lina är verkligen en sådan där once in a lifetime-vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback