Härliga dag som förhoppningsvis mynnar ut i härlig kväll...

Idag har jag skrivit tenta i Kommunikation och samtalsmetodik. Som vanligt så försökte jag verkligen plugga in allt i god tid men som vanligt så misslyckades det. Det var ändå lite rekord av mig att ta tag i det på allvar redan i måndags, även om det bara var för två timmar. Igår var det väll bara två timmar som var belagd på dagtid också. Jag vet inte vad det är som sker, men natten innan en tenta då är det som att min hjärna bara öppnas och mottar information som en svamp. Alla sinnen är på helspänn och tröttheten, som infunnit sig när jag försökt med nattplugg tidigare nätter, är som bortblåst. Jag känner nästan som en Cameron Avatarisk connection till min hjärna och informationen jag tillgodoser mig, eller som Matrix där jag bara trycker download så är allt klirrat. Nu ska jag inte ropa hej för tidigt...jag har ju inte fått godkänt än. En del bortfall får jag faktiskt räkna med, men det jag inriktade mig på att plugga in på fastnade. Nu var detta som sagt en lättare tenta. Jag tror inte någon satt längre än en timma. I framtiden så planerar jag fortfarande på att skärpa mig. Det lär ju inte bli lättare precis. Hade jag vetat att den var SÅ lätt så hade jag nog blivit mer motiverad att gå all in och satsa på full pott.

Efter tentan så gick vi ett gäng en sväng till Framtidsmässan som anordnades på skolan. Gratis pennor, kinderägg och analys av olika människor som står i montrar är ju alltid spännande. Vi hittade en monter som praktiskt taget sa "Sälj din idé för en möjlighet att vinna en I-pad". Jag kom inte på en idé som jag ville dela med mig av så jag drev lite med konceptet istället:

Vad är din idé?
Att ni ska ge mig en I-pad.

Hur ska du gå tillväga?
Jag är med i tävlingen och vinner en I-pad

Varför behöver du en I-pad?
Så att jag kan utveckla mina idéer

Vem tjänar på det?
Jag tjänar på det.

Efter jag skrivit detta så såg jag till min förvåning att de visst hänger upp alla bidrag, anonymt, till allmän beskådning. "Aja, jag bjuder väll kanske till något skratt" tänkte jag (pluts att Anki hetsade mig till att lämna in den. Hon är övertygande den där kvinnan). Ännu roligare var ju att de hängde min väldigt synligt precis vid de gratis kanelbullarna. Inte nog med det! 15 minuter senare fick jag reda på att Pernilla stått och läst mitt bidrag och undrat vad det är för omogen person som skrivit det. Man kan ju inget annat än att skratta åt situationen.

Jag gav bort en av mina riktiga idéer till ett annat ställe istället där man fick vara med att utveckla idén om den visade sig intressant. Väldigt intressant ställe. Tror att jag drar med Anki på någon av deras tillställningar någon gång.

Efter skolan så var det planerat att jag skulle ut med odjuret på en redig, lång promenad och sedan dra till gymmet. Till mitt förtret så började regnet falla när vi gått en bit. Opassande klädd så vände jag. Planen blev då att jag skulle ta gymmet först och sedan göra ett nytt försök med odjuret. Karin var online på msn. Pratade med henne för evigt. Tight med tid. SÅÅÅÅÅÅ jag slog istället ihop hunden och träning! Det blev en joggingrunda med Ninja och vad skönt det var! Jag kände mig så lätt, fräsch i kroppen och blev knappt andfådd. Visst fick jag lite draghjälp ibland, men det håller jag på att träna bort. Det är mycket roligare att springa med Ninja vid min sida för då fokuserar jag mer på henne än på mig själv. Då går allt av bara farten. Vips, så hade jag sprungit hela planerade rundan men bara några mindre konstpauser för att Ninja skulle få kissa och andra saker. Behagligt väder också. Jag märkte inte att jag var svettig förrän jag klev in i lägenheten.

Efter joggingturen så blev det lite styrkeövningar. Inte lätt när man har en Ninja som kliver över en när man gör situps och slickar en i ansiktet när man gör armhävningar. Där kan man tala störningar. Jag kan ju inte direkt påstå att stretchingen, som annars skänker mig sådant lugn, var direkt avslappnande.

Nu sitter jag och äter matlåda från igår och ska strax hoppa in i duschen. Sedan blir det städ för i kväll så har jag mina första officiella gäster i nya lägenheten! Sanna E & co tyckte tydligen att vi skulle ha efter-tenta-mys hos mig och vem är jag att tacka nej? Jag är ju dessutom den av oss med störst lägenhet i närområdet med mina 30 kvadrat ;P Vid 19.00 kommer vännerna hit. Jag vet inte vad de planerat, jag tillhandahåller bara lokalen...de andra har skött planeringen av aktiviteter och....allt annat. Paj vet jag iallafall att det blir :D

Ninja sover...så att hon orkar vara överglad och knasig när gästerna kommer :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback