Tillsammans kan Ninja och jag bestiga berg...

Det känns som att jag borde göra ett blogginlägg, men jag vet inte om vad... Vad har jag gjort i veckan? Har det hänt något kul? Det har hänt ganska mycket kul sedan sist så istället för att skriva allt här så får ni väll fråga mig istället ;)

I dag besteg iallafall Ninja och jag berget Billingen, gick till utkiksplatsen, och tog oss sedan ner igen med en detour till Rhododendrondalen. Vi var nog ute i två timmar. Jag ÄLSKAR att promenera i skogen, särskillt med Ninja. Det väcker upptäckarglädjen i mig. Ser jag en spännande stig då följer jag stigen. Ser jag ett roligt djur så iaktar jag djuret (om det inte är en älg, då avlider jag) Det är så synd ändå att det tar sin lilla tid att ta sig till skogarna när man bor centralt. Vägen dit är mindre kul men bara jag väl kommit dit så kan jag vara ute i timmar.



Ninja vid utkiksplatsen




Hon ser väldigt nöjd ut...

 

Jag kan väll skriva också att jag häromdagen nådde gränsen för 10kg viktnedgång sedan början av januari! Nu ligger jag väll på -9kg men jag pendlar ju upp och ner något kilo hela tiden. Det är bara normalt. Nu har jag alltså egentligen nått min idealvikt, nu ska jag bara slimma till mig lite och byta ut lite flöt mot muskler. Som ni alla vet så väger ju muskler mer än fett ;) Så här bra i form har jag nog inte varit sedan i högstadiet, även om jag egentligen ligger på samma vikt som jag var på för bara 1,5 år sedan. Jag orkar mer nu och känner mig mindre stel.  Jag har fått bättre kroppskontroll och detta har jag stor användning av i min ridning. Jag mår jättebra och känner mig inte alls uppblåst och pluffsig längre. Kläder sitter snyggt på mig igen! Allt jag gjort för att rasa i vikt är att ta upp träningen igen, går längre promenader med hunden och äter mer regelbundet och mindre portioner som jag istället drygar ut med en hel del grönsaker. Jag tror inte på stenhårda dieter där man utesluter vissa grejer. Att komma i form handlar om ett byte av livsstil, inte en tillfällig snabblösning...inte om man vill behålla formen/vikten iallafall. En dag i veckan har jag "ätardag" då jag får äta precis vad jag vill! Då blir det godis ;)

Denna veckan har dock varit tuff på matfronten. Jag lever stenhårt studentliv så att säga. Senaste dagarna har det blivit knäckemackor, havregrynsgröt, pasta, nudlar och diverse protein som jag finner i frysen. Snåååål vecka. Flytten har tärt en hel del på månadskassan, tillsammans med en hel del årliga utgifter som råkade infalla på just denna månad. Det första jag gör på torsdag är att storhandla :D

 

Jag avslutar detta ganska ovärda inlägg med ett videoklipp på en Ninja som visar sin tokiga sida. Så här gör hon alltid när vi kommer till denna platsen. Man kan inte bli annat än glad av det där lilla yrvädret.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

haha, är hon inte trött efter det där så vet jag inte vad ^^

Postat av: Angelica

Haha, fan vilken söt hund <3 :D

2011-04-27 @ 00:55:59
URL: http://djungelsoda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback