löpande Melodifestivalskrivning delfinal 4...

Ja, jag är tragiskt ensam i dag :P Men jag gillar att vara själv i bland så mig lider det ingen nöd på :D

Nu har jag handlat godis. Kollar man i påsen så är det en vuxnare lösgodispåse...behöver jag vara orolig?
Karin ringde precis när melodifestivalen började och genom hela första bidraget (Melody club). "Ja, jag känner mig att det är lite synd om mig som missar början av schlagern" sa hon. "Jaså, så du tänkte ringa och förstöra för mig med?" svarade jag. Eftersom jag ändå inte gillar melody club så lät jag henne tjöta igenom det bidraget. Detta har alltså resulterat i att jag missat de två första bidragen (det tog ett bidrag att skriva ner detta här också :P). Men jag hörde andra låten iallafall!!!...och den var ju lame för att citera en människa.

Som vanligt så ursäktar jag slarvfel och slarviga formuleringar och talspråk men så blir det när man skriver fort som attan och försöker kika tv samtidigt.

NU Lasse Stefanz
Dansband....urk. Detta gillade jag inte, särskillt inte när man vet att fröken Bengtzing kommer senare. Jag gillar inte dansband men en trevlig sing-a-long-dänga tackar jag sällan nej till....dansbandslåtarnas enda chans att bli omtyckt av mig. Tråkiga kläder. sångaren ser ut som en fyrkant...ett plus för bautatrummorna.

Nu blir det Kempelåt. Linda Pritchard har trots sitt misslyckande förra året lyckats etsa sig fast i svenskarnas hjärta som "the one who got away". Hon borde alltså klara sig till andra chansen...minst. (btw, jag GILLAR faktiskt artistintroduktionerna) Nu börjar låten. Åh, vad vackert med en ljus-satt glooooria runt hennes huvud, smart ljussatt. Hum, det låter som om sången och musiken är två vitt skilda låtar. Jag tycker personligen att hennes röst är aldeles för mesig för den här powerbaladen....fin klänning dock, passar hennes hår. Detta är säkert en låt som kan växa men hade hellre hört den med en annan sångerska. Hon ser för övrigt bra ut....avis på hennes röda lockar men vet ju av egen erfarenhet vilket helvete det är att hålla rött hår i snyggt skick.

Herr Fernett. Han var ju som för många andra min favvo i Fame Factory, särskillt hans låt "She said" är en låt jag fortfarande lyssnar på ibland. Åååååh, GYNNING. Hon är jobbig men man kan inte INTE beundrar vad hon faktiskt lyckats bygga upp.
Nu börjar låten. Man ser att han blivit äldre...mindre hår på huvudet. Oj, där sprack rösten lite. Han ser ut som Pritchards och Jan Johansens kärleksbarn. Det är pappa som lärt honom hur man klär sig, skinnjacka... Att jag mest kommenterar kläder/stil är väll ett ganska säkert tecken på att låten är mindre spännande. HAns röst kommer inte fram för fem öre men den lär spelas flitigt på radio. Det är den typen av låt som megapol spelar som "dagens hit" till den fortsätter spelas som "det bästa från igår"

LINDAAAA Bengtziiiing jag gillar egentligen inte henne...men hon är tradition. Jag är lycklig. Åh, gillar presentatörernas gargång ("gu vad hon är bra"..."ja, hon är bra på att vara dålig" "ja, precis!")
Nu börjar låten. Hörs redan nu hur den passar på dansgolvet, som modernt dansband. Jag gillar färgen på klänningen med de där stövlarna är to much. Jag vill se mer BEN! Hon var ju snygg i kort hår också...men gissar väll på att det långa håret också är schlagertradition :P. En riktig Linda-låt...endast tiden kan utvisa...åååhååååTONARTSHÖJNING!!!!...om den kan slå hennes tidigare bidragsalster. Den lär ju gå till final på ena eller andra sättet...annars slutar jag någon tradition.

Nick Borg är någon jag sett fram emot. Heja heja. HAr hört mycket bra om den men hans odds är visst inge vidare. OMG sliiiipen på knogarna *aj*
Nu börjar låten...årets Roadsalt? Men eeeeeeew, vad är det för kläääder? ÄR det på modet att se ut som kvadratiska lådor nu för tiden? Gillar låten dock, tror att den kommer att växa och enda upp på min spotify....men hoppas att hans röst kommer fram bättre i studioversionen för här låter han liiiite nasal. JES Han tog av sig sin kavaj...men skorna så? Nu ser man att byxorna inte hade fått några lovord om detta hade varit Project Runway. Illa passform at the crotcharea. Jo, men denna låten kommer jag nog att börja gilla. Svårtippad...

Nu är det Lady GAGA...eller förlåt...Love Generation. RedOnes nya projekt. Inkognito...wallraffade? Åh, labeling! Hörde ju att vår kära lilla Elina har blivit Labelad som "flöjtspice" nere i Kalmar.
Nu börjar låten. Justea scenkläder, gillar enhetliga kläder...som de hives. Svart och vitt funkar alltid men en accentfärg hade varit fint...är det hon i röda håret då eller? Otroligt smickrande det svarta är för deras figurer...de ser ju ut som kurviga damer som inte har fett på kroppen förutom i brösten...typ Barbie. Tråkig låt men fint nummer. En fis i rymden av alla popdiskodängor som finns. Lyckas låten så är det enbart för att de åker snålskjuts på RedOnes popularitet.

Svårtippat. Jag gissar på att Bengtzing går till final ochhhh...ska man våga tippa dubbelt Linda?....nja, eller Borg? Aja, Bengtzing till final, Pritchard och/eller Borg till...ångrar mig genom snabbgenomgången...Borg till final tillsammans med Bengtzing. Borg blev dagens favvo, än så länge...man ska inte underskatta flergångslyssningar. Lovegeneration och Pritchard ill andra chansen....men, det betyder ju att Melody Club INTE tar sig vidare?! Det vore ju en...skräll. Kanske byta MC mot LG?...ja, eller näe...jag vill itne att MC inte ska gå vidare....men man ska inte underskatta gamlingarna heller. Lasse Stefanz torde alltså ta sig till andra chansen :P

Nu tar jag paus till resultaten rullar in.

Dom HAR...ett resultat.

LG vidare...
GAmlingarnas favorit vidare...
YES, Borg vidare...
Pritchard vidare...
sista torde vara Bengtzing...och det va det

SEDÄR...Jag hade alla rätt hittills!

Nu står det mellan....ööööh, alla förutom LG kan ta sig till final. Mitt hetaste personliga tips är Bengtzing, som får flest röster...och Borg (som kan bytas ut mot gamlingarna eller skräll "the one who didn't get away this time")

Tjohooo, jag hade rätt...IGEN! Bengtzing vidare med flest röster. woot woot. ASG...hon bjuder på sig själv iallafall. Vår generations Lotta Engberg. Leda allsång nästa för Linda B?


Seriöst...vad sjunger Lasse Stefanz egentligen? "Tänk om mekonomen händer"? Pritchards låt har växt en smulan, med en kraftfullare röst så hade den varit given, men jag gillar denna lite nu....men Borg är bättre. Those pants, THOSE PANTS. Har han en blöja han vill dölja?. Det blir LG eller LS som får ge upp och lämna festivalen....men nu skiter vi i mittenalternativet! Vi är vi inga fegisar! Jag säger att LG får lämna...men iof kan LG göra en Timoteij i mildare form och ta sig direkt till final...ääääh, jag veeeeet intääää

nu är det dags...
De har...ett resultat.
Linda P till andra chansen

Heja Borg...final för dig hoppas jag. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Den växer fooort den låten.

Slutresultatet är således:
Bengtzing & Borg till final (hade rätt dårå)
Pritchard & LG till andra chansen (min första ur-gissning var rätt, man ska följa sin magkänsla)

Är jag grym eller är jag grym?
Nu ska jag njuta av det sista godiset i skålen och plugga på dressyrprogrammen inför tävlingen som är imorgon.
God kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Ana

Följer uppdateringarna med spänning!

2011-02-26 @ 20:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback