Urladdad

Fullspäckad dag hittills.

Det började som jag skrev tidigare på actic med ett dance-pass...det gick ju inte alls bra. Min hjärna ville under inga omständigheter lägga rörelserna på minnet och jag stod mest och glodde när de andra bara snurrade runt. Piiiinsamt säger jag. Det gick så bra på jiven senast så det kändes som om jag svek instruktören. Det var ju inte hans fel att jag var kass och inte blev så svettig som jag brukar. På grund av min klumpiga skalle och mina fummelfötter så fick jag i dag komplettera med lite styrka och en stund på löpbandet. Knät börjar paja igen, som det sist gjorde när jag tränade intensivt. Det är ju bara för jävligt. På vägen hem höll jag på att både vurpa med cykeln och bli påkörd av en bil. "Det är nog meningen att jag ska stanna inomhus i dag" tänkte jag, vilket är mer ett önsketänkande när man har en hund som inte håller med.

Hem kom jag till slut och då var det bara att slänga i sig mat och dra iväg för att hämta min soffa :D. Den kommer att bli så fin i min lägenhet. Just nu står den i hallen och myser, omonterad. EFter vi forslat in soffan i hallen så var det bara att ge sig ut igen.

Ninjusens långprommis, "urk" kände jag inför den men det var bara att slänga på selen och gå. Vi gick vår vanliga lite kortare långpromenadstråk. Hon fick springa lös på de vanliga ställerna och hon var som vanligt mycket glad över detta. Vi fortsatte träna in fotläget, ordet "fot" (hon har fått för sig att "bra" betyder "fot") och en del vänstersvängar då jag stampar på stället och hon behåller fotposition. Jätteduktig var hon. När vi kom hem var hon abnormalt smutsig. Jag höll på att göra en riktig blunder. När vi kom in i hallen var jag så trött så jag selade bara av henne. Hon sprang in och DÅ kom jag ihåg att hon hade hela Sahara under regnperioden i sin päls. Det var bara att grabba tag i henne och springa in i duschen. Tackar min lyckliga stjärna för att hon inte hann besudla några möbler.

Nu har hon fått mat, jag har gjort mat, ätit maten (råkade bli nyttig mat i dag med :P), ätit efterrätt som sig bör på lördagar (popcorn :P) och sett det allra senaste avsnittet av Big Bang Theory streamat pinfärskt från USA. Nu är vi trötta hela familjen, till och med marsvinen. Det blir en powernap för att ladda batterierna igen innan jag går och köper godis (lördagar är svullodagar) och bänkar mig framför melodifestivalen. Kanske gör jag en sådan där liveuppdatering á la IDOL. Beror på om jag är tragiskt ensam i kväll eller ej.


Note to myself: Sov mer än 6 timmar innan jag tränar dance det första jag gör på morgonen...



Ninjus hundus blir klad av träning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback