I dag är det visst måndag...

I dag har varit en sådan där "I hate mondays"-dag. Jag har varit i ett zombietillstånd hela förmiddagen och minns att jag fick minnesluckor som jag alltså mindes att jag glömt. Jag hade påbörjan till förkylning i kroppen efter en hel föregående dag i alldeles för lite kläder, så det blev till att överdosera c-vitamin. Min underbara skolgrupp tykte att jag var tokig när jag mosade i mig de där vitaminerna. Kalla det placebo eller effektivt men nu är alla spår av halsont och snuvighet som bortblåst!

Kom hem från gymmet för lite mer än en timma sedan. I dag var det Afro som stod på schemat. Afro är så underbart rooooligt! Det är glädje, energi och inbjuder till stor inlevelse i dess rörelser. I dag var det Tanja som höll i passet. Tanja är bäst! Hon är en gammal arbetskamrat till mig som jag nämnt i bloggen förut för si så där hundra år sedan. Tanja är så underbar. Hon är rolig och ultraduktig på att få sina deltagare engagerade. Hon är superpedagogisk som gör att man kan köra fullt ut och inte låser blicken på henne hela tiden. Man vet vad som komma skall för det har hon sett till att man gör. Tanja + Afrodans=underbart! Hon var nybliven pencilin-fri och kunde ändå köra skiten ur oss! Det är fint dä! En annan fin grej är att förutom att ha gått ner ett antal kilon så har jag speedad upp min återhämtning efter ansträngning markant. Jag är mycket happy :D

På vägen ner från trappan som leder från(och till) Actic så hade någon människa ställt en McD-mugg. Himla snällt av människan. Men inte lurar den mig! Då kom jag på en intressant tanke. Det finns två typer av människor: De som efter träning bara är sugen på nyttig och fräsch mat och de som helst vill trycka i sig den fetaste pizzan i länet. Jag hör vanligtvis till typ 1, men just då...när jag tänkte på detta så fick jag en ultra pizza-craving! Det blev inte bättre av att jag cyklar förbi en pizzeria på vägen hem och jag är HELT övertygad att pizzerior medvetet pumpar ut pizza-os enbart för att locka till sig gäster. Gaaah! Pizzaaaa!

Jag lyckades dock undvika frestelsen och lagade mig istället lite pasta och fiskbullar i räksås med massa grönsaker och extra tonfisk. Snabblagat och över förväntan i smarrighet. Två matlådor blev det på det också :D

Sovmorgon i morgon... *HaAaAaAaaalelujaaaaah~*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback