Glömmer ibland vilken hund jag har att göra med...

Ibland är det fördjävligt att bli positivt överraskad. Jag tog, som i tidigare inlägg nämnt, med mig odjuret ut för att lära henne jogga fint vid min sida. Jag hade även, som jag tidigare skrev, jacka på mig. Hon gjorde precis som jag trodde och försökte rusa iväg eller attackera mig med sina framtassar....men bara de första 5 minuterna. Det tog 5 minuter att gå de första 100 meterna. Det var en hel del springa, stanna och väda ryggen till när hon gjorde något icke önskvärt. De stoppen som tog längst tid var när hon skällde som en tok. Den vägen vi sprang är ganska ödslig så det var inga problem med att ignorera henne till hon tystnade. Efter de där hundra meterna så gick det hur bra som helst! Jag fick bara passa så att hon inte brötade iväg ibland. Jag blev åter påmind om hur lättlärda sheltiesar är.

Detta medförde att det blev en hel del springande...och jag hade jacka på mig.....det blidde väldigt varmt.

MEN...jag kände mig lättare i kroppen än vad jag gjort på länge. Underbart!


Jag har nu kommit in i stadiet i min träning då jag är konstant hungrig och aldrig blir mätt. Det är mycket problematiskt...för är jag aldrig mätt så resulterar det i att det suger i magen hela tiden vilket medför att jag vill äta, och även om jag äter ordentliga portioner så försvinner inte hungern vilket resulterar i en önskan om att småäta som jag inte känt på länge. Jag vill helst inte äta efter 19.00 men det är mycket svårt att hålla när allt jag tänker på är att få känslan av tomhet i magen att försvinna. Är det fler som känner så när man tränar? Vad gör man åt det? HJÄLP!


Note to myself: Spring inte längre sträckor med jacka om du inte är jagad av något du vill undvika.

Kommentarer
Postat av: Ana

Jag har ett tips, ät mat!!!!!!!!!!!!! Du kan ju äta något litet på kvällen, typ keso med bär eller nåt annat smarrigt. Asjobbigt att gå och lägga sig hungrig. Ses snart!!!=)

2011-03-02 @ 06:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback