En lång promenad blev lite längre...

Det är ett hundrelaterat inlägg Hanna, så du kan hoppa över att läsa det ;)

Har jobbat 12-15 i dag, sedan var det cykel hem till en hund som blev himla glad över att jag äääääntligen kom hem. Jag bytte kläder och selade på hunden. Nu var det dags för en promenad. En timmas planerad promenad blev...nästan två timmar? Vi gick uppför Billingeberget (strupen) och gick sedan hem igen. Jag vet inte var tiden tog vägen. Det tog cirka 30 minuter att gå upp, men jag gick en detour så kanske 40 minuter då. Jag kollade på klockan uppe på toppen. 16.05 sa den. Vi gick ner, utan detour, och traskade hem. Det blev några stop på vägen hem, även kallat koppeltränig. När vi nästan var hemma igen och skulle ge igenom porten så kollade jag klockan igen...16.57 :O!!! Var tog tiden vägen?

Hur som så var det gött att komma hem igen. Ninja och jag har alltid en liten traditionell dispyt innan hon går in i badrummet när det vankas dusch. Som vanligt så stod jag i badrummet och Ninja i andra änden av kopplet ute i hallen. Vad gör hudskrället då? Jo hon SKAKAR på sig och jag hör hur hela hallgolvet duschar i grus. Hundskrälle... Hennes straff blev schampoo. Halva hon blev schampoobadad och sedär, hennes tassar var visst vita egentligen. Efter duschen skulle hon i vanlig ordning springa sig torr. Tokit, tokit...(filmklipp går att se längre ner)
Sedan satte jag mig på golvet framför datorn i fem minuter, vände mig om...och där låg Ninja helt utslagen.

Jag har en major tränigsvärk i hela överkroppen. Boxning på Wii sports är inte att underskatta...även om det hade varit roligare med ett mer "realistiskt" boxningsspel. Kontrollen är ju inte så bra....eller det är en underdrift, den SUGER!!! MEN...den gav mig bra med träningsvärk i armar, rygg och sidomuskulatur. :D Lite tennis och Just Dance 2 fick också stå för lite träning igår. Ja, jag orkade verkligen inte ta mig utanför dörren igår. Det blev en joggingtur med hunden iallafall. Mitt knä och mina benhinnor kändes bra, men min häl är halvt åt skogen. När jag promenerade så gjorde det mer ont än när jag sprang. I dag när jag gick uppför berget så värkte det en del...I går när jag dansade Just Dance värkte det en del också, men jag körde på ändå. Jag kan ju ändå inte låta bli att belasta hälen så lika bra att köra. Jag är inte den som mesar med kryckor så fort det gör ont i ett ben. Jag blir snarare taggad. Det går ju ändå över någon gång.

I kväll kommer Sanna E över för lite mello-häng (avskyr det smeknamnet...MELODIFESTIVALEN HETER DET, mello låter som ett mellanmål) Det blir lite snacks och myspys. Jag vill nog skicka Saade (gud, vilka vackra barn vi skulle få) för att han som artist nog funkar bra, men egentligen tror jag att Danny skulle passa bättre. Han har ett snyggare nummer och en bättre låt. Tyvärr tror jag att The Moniker har en chans att vinna. Jag gillar låten väldigt mycket, men den kommer aldrig att funka i Eurovision. Funkade inte The Ark där så lär denna inte funka heller.


Punkt och slut.

Avslutar med ett slarvigt redigerat klipp där Ninja någorlunda springer sig torr efter duschen. Hon är inte så speedad som hon brukar, kameran gör henne lite ställd :P. I slutet finns det lite av tricket vi tränat på: "åtta"....och nej, jag står inte i bar överkropp. Jag har tränings-BH på mig.

semi-valpryck

 

Nu är Ninja så trött att hon inte ens orkar lyfta på huvudet. Sötnöt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback