tentaträning...

I dag så har jag börjat med hemtentan. Jag har skrivit alla frågot i dokumentet, angivit sidnummer och skrivit namn och personnummer på alla sidor. Det är så långt jag har kommit. Tydligen ska det inte skrivas så mycket på första frågan så jag försöker väll tränga in den mellan Big Brother och sovdags. Det svåra är att komma igång, men jag har en mental deadline som jag måste hinna med om jag ska kunna njuta av veckan så som det är tänkt.

Tyvärr blir det inget Kalmar. Lina pina har en del tentaplugg hon med.

I dag tog jag mig till Afrodansen för första gången på tre veckor...fy tusan vad man tappar på bara tre veckor! På grund av all skola så har det blivit dåligt med träning överhuvudtaget och det fick jag sota för i dag. För det första så har man fallit tillbaka till att man hellre ligger i soffan än tränar och för det andra så var det otroligt svettigt i dag. Kondisen känns som om den har klivit tillbaka många steg. Skäms på mig! Att jag kommit till det mentala fasen då jag letar anledningar till att inte träna, t ex min häl som fortfarande gör ont eller mitt knä som ömmar, är hemskt. Jag måste komma tillbaka i fasen där jag tränar för att jag känner att jag inte tagit vara på dagen om jag inte har det. Det gäller att se alla fördelar jag faktiskt får av träning istället för att se fördelarna med att ha en mysdag hemma i soffan.

Men nu är det tentavecka = mycket tid att fördela över veckans viktigaste sysslor (förutom de primära behoven) hunden, tentan och träning. Jag hoppas att det blir en del stall också.




Jag har precis lärt mig skärmdumpa...jag har egentligen alltid vetat men inte riktigt. Något blev alltid fel på vägen. Att skärmdumpa är ju jätteroligt. Jag är skärmdumpoman för tillfället.

Min fina början till hemtenta.

 

 

 

Verkar förbannat spännande, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback