Träning och Ninjus

Det blev inget Ryd i dag, far var på IKEA. Det blev inget berg heller. Men det blev gym. Kondisträningen gick väll kanske sådär men i styrkan kunde jag pressa mig en del.

Det som stör mig är att jag ändå fortfarande inte klarar lika mycket med överkroppen som jag gjorde när jag tränade regelbundet senast. Jag har egentligen inte utvecklats alls mycket styrkemässigt sett. Det är klart att jag nu faktiskt orkar göra en del armhävningar innan jag klappar ihop men kollar jag på mina vikter så har de inte ökat något alls. Nu kan jag inte mycket om träning men jag tror att jag vet vad problemet är. Jag är otroligt dålig på att få i mig något vettigt direkt efter träningspasset. Jag åker hem, går ut med hunden, lagar mat SEN äter jag. När jag tränade mycket senast så unnade jag mig en gainomax efter styrkepass och kalla det placebo, sammanträffande eller vad ni vill men då höjde jag mig alltid till nästa pass. Nu när jag är fattig student så lägger jag inte de pengarna längre på Gainomax. Kanske borde göra det? Jag köpte en i dag så jag får väll se på tisdag o jag höjt mig eller ej. Kan ju finnas andra faktorer som spelar in.

Innan jag drog iväg till gymmet så var jag ute med Ninja. Vi gick till ett matjordstag som ligger en liten bit bort. På söndagar är det helt öde och ett perfekt oas i staden för lite bus och kasta boll. Vi är omgivna av högar av jord så jag har jättebra uppsikt på allt som kan ta Ninjas uppmärksamhet. Inga bilar på söndagar och väldigt sällan som någon går förbi och om de gör det så har jag full koll på att Ninja inte kan springa fram. Näst intill perfekt.

Jag tog med mig en boll och en kamptrasa att roa oss med. Kamptrasan var mest för inkallningen. Bollen var det längesedan Ninja fick leka med så hon blev helt bananas och kutade som en galning. Helt plötsligt så satte hon fart uppför jordhögarna med bollen i munnen. Väl uppe på toppen så släppte hon bollen, jagade ner efter den, fångade den och sprang upp igen. Så höll hon på en stund. Det var säkert muskelbyggande för henne, att kuta upp och ner på det där viset. Hon kastade sig orädd både upp och ner för den där branten. Mycket underhållande att se på. Mindre underhållande att själv försöka ta sig uppför högen för att hämta bollen när Ninja tröttnat. Det var ganska brant :P

Efter gym och mat så var det snart dags för Ninjapromenad igen. Nu yrde snön som i en snöglob. Det var till och med någon gång som det såg ut som om det snöade uppåt. Ninja stod i fönstret och morrade. Hon lyckades inte skrämma bort flingorna. Undrar varför? Ninja som ser så skräckinjagande ut :P Hur som så hände det ett riktigt Ninja-moment på promenaden. Vi gick mot högskolan, någon gick en bit bakom oss. Ninja tittade bakåt...och gick rakt in i ett träd.

Kärlek till den där lilla hunden.



Jag tog lite bilder från matjordstaget med min repiga mobilkameralins.

Det var en bit upp.




Jagar nedför backen efter bollen.




Ninja på toppen.




ooooooch sen ner efter bollen igen...




Jag filmade lite mysiga "ninja ninjar strumpor"-klipp igår kväll. Jag ska försöka klippa ihop det i veckan och lägga upp här.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vart är det någonstans? Är det där jag tror att det är? :P Typ längst bort när man går under tunneln och förbi gymnasiet?

Har du lust att ta en promenad med hundarna tillsammans nån dag förresten? Vi pratade ju om det innan du skaffade Ninja men det har väl aldrig blivit av.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback