Jag är trött, på många olika plan...

Idag börjar det som ett träningsinlägg igen.

I dag hade jag fullt upp med hund och skola. Detta bidrog till att jag bestämde mig för att träna sent i dag. Med sent menade jag att jag åkte till gymmet klockan 19.00 och lämnade stället vid 21.00. Vilket bra beslut säger jag bara! Jag blev lite nervös när jag såg att det var alldeles för många cyklar parkerade utanför, men när jag kom in så var det inte alls så mycket folk som jag då hade fått för mig. Det bästa var att alla var på väg bort därifrån så vid klockan 20.00 var det ganska så öde och så skööööönt! Jag vill inte behöva stå i kö för att göra det jag vill på gymmet eller behöva anpassa min gymträning efter alla andra. Jag vill inte känna mig ut-tittad av andra gymerister som kanske väntar på att jag kanske ska bli klar så de kan springa till maskinen så fort jag inte rör den längre. Att gymma sent på kvällen lär jag göra fler gånger. Det blir så förbannat varmt och kvavt när det är mycket folk i lokalen och det känns som att det hämmar min andning när jag kondistränar.

Nu kunde jag pressa mig själv. Jag klarade mer på styrkan i dag. Jag sprang mycket mer än vad jag gick på bandet i dag. Min kropp är helt mör och slutkörd. Mycket nöjd. Förmiddag och kväll is the shit!

Slut med tränings-snack


I morgon ska jag skriva om kontraktet på lägenheten! Jag får nycklarna redan på Fredag och på Söndag flyttar jag från mitt gamla liv. Det ska bli så förbannat skönt att inte behöva bry mig längre, att få göra vad jag vill utan rädslor, att få känna mig TRYGG! Jag har mått väldigt dåligt i den här lägenheten. De andarna lämnar jag kvar här när jag flyttar. Nu ska jag leva efter Grynets motto: Ta ingen skit! Jag önskar ingen det som jag råkat ut för. INGEN....förutom för de som bringat det på mig. Lite ondska har jag i mig. Det gör mig rädd. Att känna sådana starka krafter som får mig att tänka saker som jag aldrig tänkt förut...det skrämmer skiten ur mig. Jag är glad att jag har tillräckligt med självbevarelsedrift till att inte lyssna på de tankarna. De andarna ska jag lämna bakom mig nu.

När jag flyttat så är det slut med den självuppfyllande profetian. Då kommer gamla Anne-Lie tillbaka...den som jag var för tre år sedan när jag trivdes med mitt singel-liv....men med mer livserfarenhet.

Nu kanske jag öppnade mig för mycket? Det var skönt att få skriva av mig så det får stå kvar. Kanske får vissa insikt i varför jag varit som jag varit....men nu är det slut med det. Jag är trött på att må dåligt. Jag är trött på att ta skit. Jag är trött på att folk verkar tycka att det är okej. Jag är trött på att folk är trötta på mig när jag behöver folk som mest. Jag är trött på att spela stark för att vara andra till lags. Jag är TRÖTT.



På söndag så slipper jag från detta fängelse.


Tack igen alla som har stöttat mig. Jag kommer för alltid att uppskatta er. Det är nu i kris man lär sig vem ens riktiga vänner är. Jag ger inte upp er lika lätt som de har gett upp sina vänner.






Visste du att det är ont om snälla människor?
Anna-Karin Waldemarson


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är glad för din skull och hoppas söndagen blir en av de lyckligaste dagarna på ditt nya liv :)

Postat av: Lisa

Gud vad skönt för dig AnneLie! Du förtjänar all lycka du kan få för att använda en gammal, men väldigt bra, klyscha! Kram

2011-03-30 @ 01:12:54
Postat av: Lina

I will always be there! Även om jag är lite långt borta ibland och inte alltid kan vara vid din sida! Man får känna ondska i sig, det blir jobbigt när man har så mycket hat i sig att det börjar ta överhand, så hoppas att du slipper det iaf! Hat och förakt äter upp oss inifrån, så hoppas att du kan lämna dina andar och bli "gamla annely" - synd att jag inte kan vara där vid din sida och vara "gamla lina" med dig :)

2011-03-30 @ 10:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback