Jag badar i ospelade spel som bara ber om att få spelas!

Som vanligt så hade jag ett kalasbra ämne att ta upp i bloggen. Inga djur och inget om träning. Det var ett fantastiskt inlägg jag hade börjat skapa i mitt huvud och nu är det självklart borta.

Istället tänkte jag skriva ett spelinlägg. Inte ett seriöst sådant, bara skrapa lite på ytan. Mycket dravel blir det. Jag varnar för det på en gång. Läs på egen risk.

Jag har ett I-landsproblem. I mars släpps det hela två Nintendo DS-titlar som jag vill äga: Pokémon white, eller black...jag har inte bestämt mig än...och Okamiden som är en fortsättning på mitt favoritspel of all times: Okami.

Som fattig student så kan jag inte längre lägga pengar på sådana saker hur som helst. Just nu har jag 40kr kvar på kontot....men jag VILL verkligen ha dem. Jag vill, jag vill, jag vill! Men nu måste jag tänka ett steg längre. Jag har en hel hylla med tv-spel att spela igenom som jag inte har haft tid/ork att spela. Många av dessa spel är spel som behöver ägnas många timmar åt i veckan eller åt gången för att inte tappa fokus och för att kunna få ut det mesta av det.

Ett urval av de spel som jag verkligen, verkligen vill komma igång med eller återuppta är Zelda-Twilight Princess, Epic Mickey, Paper Mario Wii (som jag har endast en värld kvar på), Final Fantasy X, Mario Galaxy 2, Chrono Trigger och självklart Pokémon Soul Silver. Detta är som sagt ett urval. Jag är en mästarinna på att glömma bort att fortsätta spela mitt i ett spel. Jag vet inte vad som händer halvvägs. Troligen så tar mitt riktiga liv mer plats och puttar undan spelandet som gör att vi glider isär från varann, jag och spelet.

Jag är inte direkt spel-lös. Fasiken vad många spel jag har slog det mig nu. Vilket ska jag börja med? Jag har spel för en hel livstid! (om man räknar bort arbetstimmarna varje vecka)

Jag tror att jag börjar med Final Fantasy VI. Wii och PS2 i all ära, men kvällsboken kan lätt bytas ut mot något handhållet. FFVI till DS it is!

Jag tänker som så att Okamiden lär gå ner i pris eftersom det är få som fått uppleva Okamis storhet och Pokémon kan vänta på sommarlönen. Det lär inte sluta säljas förrän nästa Pokémon kommer. Däremot är jag egentligen grymt sugen på att införskaffa mig Secret of Mana. Det spelet är en del av min uppväxt. Det har fostrat mig...men först måste jag hitta någon att spela det med. Det är så det upplevs bäst...med två spelare.
Dessutom så måste det ha ett av de bästa titelspår som någonsin gjorts.

Avslutar med en Brentalfloss, min ringsignal för övrigt...


 


Note to my self: ta dig i kragen och köp det där förbannade miniskrivblocket och minipennan att ha med i fickan asap!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det skulle vi nog alla behöva egentligen, ett litet skrivblock i fickan så man faktiskt kom ihåg alla bra idéer :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback