Jag har en allergi...

Jag har en allergi, som jag lider av i högsta grad. Den är i klass med jordnötsallergi. Öppna en påse jordnötsringar och jag avlider. Nu är det som tur inte jordnötter jag är allergisk mot, vilket är en extrem tur för jag gillar jordnötsringar en himla massa. Min allergi handlar om ett sätt att säga något, en verbal allergi kan man säga.

2011

Hur säger du det?
Kanske så tillhör du, som merparten, gruppen av människor som säger "tvåtusenelva". Varje gång jag hör någon säga "tvåtusenelva" så kryper det i min kropp. Det heter "tjugohundraelva"! När de säger "tvåtusenelva" i mediesammahang så dör jag inombords. TV och radio borde veta bättre och utbilda i hur det uttalas korrekt då tidningarna inte är ett passande forum. Jag vill verbalt spy ur mig en massa tillrättavisande kommentarer, men jag försöker hålla det inombords. Jag sväljer både en och två gånger, räknar till tio och intalar mig själv att det kanske inte är någon big deal...

...men det ÄR en big deal och ibland KAN jag inte hålla mig. Innan hjärnan hinner reagera så hör jag mig själv säga:

- Om du säger "tvåtusenelva" så är jag född "etttusenniohundraåttiofem"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback