Lika som bär, eurovision-edition...

Nu äntligen fann jag lite tid att skriva mitt inlägg om årets eurovision. Jag känner mig dock en smula mossig i huvudet och kommer nog att glömma en del av det jag faktiskt tänkt att redovisa för er i dag. MEN...jag minns det väsentligaste :D

Inför morgondagens eruovision-final så finns det speciellt ett bidrag som jag finner kan hota Sveriges chanser, och det är Irland. Hade jag själv inte hejat på Sverige (vilket inte är alla år jag faktiskt gör) så hade jag lätt haft Irland som favoriter. Nu är det viktigt att poängtera att jag endast sett semifinal två. Irlands bidrag är något man blir ordentligt glad av, det är enormt dansgolvsvänligt, de är spexiga och har ett medryckande/kul nummer på scen. Jag kan dessutom ge mig bänken på att jag hört deras låt förut, men kan inte minnas varifrån. Är det någon som kan berätta för mig om den spelats på radio en del innan eurovision?

Jag kollade upp Jedward, som står för Irlands bidrag, på Youtube och gjorde en lustig upptäckt, eller liknelse kanske man ska säga...påminner inte de där tvillingarna litegranna om en yngre version av Edward Cullen ifrån Twilight? Eller åtminstonde påminner om vampyrer som skulle kunna dyka upp i franchisen? Det är inget jag fått för mig för att en av dem faktiskt heter Edward?
Här kan ni se deras video där man i mitt tycke får uppleva flera "Edward-moments", för er som inte ser likheten på bilden längre ner....eller bara är nyfiken på deras bidrag.

Väldigt lustigt att jag även vid ett flertal tillfällen nämnt för mitt umgänge att Saade är mer passande som Jacob Black än vad Taylor Lautner är. Saade är iallafall den jag ser i min hjärna när jag läser böckerna. Saade är mumsig, väldigt mumsig. Det tyckte jag inte för ett år sedan. Då upplevde jag samma ogillakänslor som jag nu gör för fjanten Bieber. Nu har däremot Saade vuxit upp till mer av en man (plus att han känns mer lovlig nu när han är +20). Ni behöver inte vara oroliga för att samma sak ska ske när Bieber fyller +20, han har inte ens mumspotential. Sedan kan det faktiskt vara så att Jacob Black är en bidragande orsak till denna skiftning av attityd gentemot Saade....såsom man målar personligheter på människor man inte känner för att de spelar en karaktär i en film/serie som man tycker om eller de liknar någon som gör det....som i detta fallet, Jacob Black i en bok så som jag ser honom. Black i boken är mycket mumsig, Black i filmen är sisådär mumsig, Saade är mycket mumsig. Ni kanske tycker att jag är löjlig, men det finns nog ganska få som med bra argument kan tycka att han inte ser bra ut.

Gör en remake på Twilight nu! Gör om, gör rätt.


Jacob Black och Edward Cullen
Film-originalen


 

Eric Saade och Jedward



Ser ni likheten eller är jag helt ute och seglar?

Ännu lustigare är det att Edward och Jacob är rivaler i Twilight, precis vad jag anser Irland och Sverige vara imorgon. En twist till på det är att Irland och Sverige startar efter varandra imorgon! Head to head. Mano y mano. Pop möter pop, Vampyrer vs varulv/shapeshifter...



Eurovision Twilight-contest...

Jag har alltid tillhört team Jacob. Vilket team tillhör du?


Go team Jacob Saade!
(Gah, killar som klär i slimma, skräddarsydda kostymer *dräggel*)



Kommentarer
Postat av: mamma

Man kan ju undra vart du får allt i från :) men det ligger lite i vad du säger....

2011-05-18 @ 11:25:52
Postat av: Sara

Jag är Team Jasper


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback