Mat

Jag är så förbannat HUNGRIG! Enormt sug efter mat. Tänker på mat hela tiden. Jag kan inte sluta tänka på mat. Jag vill ha något matigt! Något sött! Något gott! Något som fyller min mage så jag känner mig så mätt att jag rullar fram. Mina gamla vanor att gå och småplocka i skafferiet börjar klia i fingrarna igen. Skärpning på mig.

Det är ju inte det att jag inte äter, eller att jag tränar så mycket att jag inte äter tillräckligt. Tvärtom så har jag kommit in i en liten svacka då jag äter mer och onyttigare än jag bör och tränar alltför lite...även om det blir en lång promenad varje dag iallafall. Suget efter något att ha i munnen finns där mest hela tiden och blir mer intensivt på kvällen. Men det är bara att kämpa emot! Nu har jag varit flitig med träningen den här veckan så jag ser det som en nystart och ska katapulta mig upp ur denna svacka och fortsätta strävan efter ett mer välmående jag. Äta regelbundet, dryga ut portionerna med grönsaker, inte äta för tungt på kvällen, äta frukost och träna mer intensivt i den mån som hund och knä tillåter. Trots svacka så är min kropp hyfsat på G. Jag springer längre än jag någonsin gjort och nu börjar även styrka i överkroppen att visa sig. Jag har även inte kommit ur "Jag vill till gymmet"-tänket. Går jag inte till gymmet så känner jag mig uppblåst och pluffsig...precis som det ska. Jag behöver lite morötter för att ta mig dit ibland, och oviljan till pluffsighet är en av dem.

Annars måste jag ju säga att det har varit ett genidrag att flytta mina gympass till kvällstid...

Nu ska jag meditera för mig själv, lite mental träning. Mitt mantra? Att vara hungrig och att vara sugen är INTE samma sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback