Muskler väger mer än fett...

I måndags så blev jag lite glad. Jag var åter på plats för ett efterlängtat Afro-pass. Det var tre veckor sedan sist och jag var sjukt taggad. Glädjen fördubblades när jag fick höra att instruktören i dag skulle introducera ett helt nytt program! Fruktansvärt roligt med lite omväxling. Jag kunde inte sluta le och jag tog i som f*n. Det payed off för än i dag så är hela min rygg, baksidan av lår och vader helt slutkörda. Jag känner mig mycket nöjd. Igår körde jag dessutom ett kondis och styrke-pass för övriga muskelgrupper. Jag trivs :D Nu ska man bara försöka dra sig till gymmet imorn, men tyvärr så räcker nog inte min tid till då :(

För imorn har visst mina klasskamrater bestämt att det ska vara fest hos mig och att det ska gå ganska lagom vilt till. "All in" har visst kommit från vissa läppar. Det ska bli skoj...för de som slipper städa ;P

Idag har annars varit en ganska soft dag. Stan med Sanna och Anki sedan tog jag och odjuret en promenad till stallet. I stallet fick jag en himla trevlig överraskning. Jag fick möjligheten att rida min lilla Robin :D och han var så förbannat duktig! Vi övade galoppombyten för första gången och visst gjorde han några helt okej :) Ser verkligen fram emot att åka ut på en massa dressyrtävlingar i höst när ekonomin blir lite bättre. Medan jag red så fick Ninja husera i en box och hon skötte sig riktigt bra. Efter ridturen så kollade vi, eller jag kollade och Ninja tuggade grisöra, på en dressyrclinic (en slags föreläsning) där vår käre ridskolechef Magda och fina fröken Möller visade och förklarade lite olika dressyrmoment med deras hästar. Vissa nyttiga saker snappades upp, ser fram emot nästa ridlektion då man kan testa dem i praktiken.

Nu ligger Ninjusen helt slutkörd under bordet. När jag reser mig och går till köket och hon ligger kvar, ja då vet man att hunden är trött.

Mina armar har för övrigt blivit jobbiga att lyfta...måste vara alla tunga muskler som tynger dem...



Robin och jag på dressyrtävling i Mölltorp hösten 2010.

 

 

Robin och jag på dressyrtävling i Götene några veckor senare.
Fler rosetter skall det bli ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback